En känslomässig fälla avsnitt 24586

2011-06-07 @ 18:12:19
Att jag har som hobby att lura in min stackars make i känslomässiga fällor är ju inget nytt för de som känner oss eller för de som någon gång har läst min blogg. Sådana historier har jag tusentals av. Eftersom min älskade Joha tycker om att läsa dessa så dedikerar jag detta inlägg till dig.

Här om dagen så höll jag på att pröva en massa olika kläder, vi var på väg någonstans och jag hade en sådan där underbar dag då det känns som att man inte har några kläder alls (trots att garderoberna är fulla av plagg) och det lilla man har inte alls passar för det man ska göra. (Och att jag under min deprission har gått upp en massa i vikt gjorde det ju förståss ännu svårare att hitta nått som jag kände mig fin i...)

Så jag försökte fråga min käre Tompa om råd..

Jag: -Baby, ser jag tjock ut i det här?

Tomi: (Kikar upp en nanosekund från travtidningen) -Nä, det ser fint ut.

Jag går tillbaka in i sovrummet, byter om och kommer ut igen)

J: -Baaby, ser jag tjock ut i det här då?

Denna gång så orkar han inte lyfta upp blicken från sin tidning.

T: -Nä, det ser jätte bra ut. Ha det på dig.

J: -Men vilken ser jag minst tjock ut i?

T: ........ (En påtaglig tystnad)

J: -Hallåå, vilken ser jag smalare ut i?

T: ..... (Här svär jag på att jag hörde en nål falla till golvet)

J: -Meeen haaaalllååååå, är det nån hemma? Sva-a-a-a-aaara då!!

T: -Jag vägrar att svara på det där för du vet lika väl som jag att vad jag än svarar på den frågan så är det fel svar....

Jag stirrar på min make som om han vore ett spöke, börjar skaka i underläppen och klämmer fram en ensam liten krokodiltår från ögat.

J: -Buu-huu, buuhuu, Mmmuummbuu, du tycker att jag är FET och ÄCKLIG och du hatar mig!! Buu-huu

Här kastar jag några klädesplagg i golvet, Lägger armarna i kors, vänder mig om och klampar in i sovrummet med dramatiskt tunga steg, kastar mig i sängen och börjar buuhuua (Jag gråter förstås inte utan låter bara bu-huu) som en liten skolflicka som inte fått sin vilja igenom.

J: -SNYYYFT, BUHUU, SNYYYFT, MIN MAKE TYCKER ATT JAG ÄR FE-E-E-ET OCH FU-U-U-UL... BUUU-HUU!!

Tomi sitter fortfarande i soffan med blicken i travtidningen, skakar oförvånat på huvudet och suckar:

-Damn... Jag kan verkligen inte vinna. S-U-C-K!

Kommentarer

Postat av: Anne

Du är helt enkelt för härlig! Stor kram♥♥♥

2011-06-07 @ 18:35:10
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-06-08 @ 01:57:59
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Postat av: Ester

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 15:12:51
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback