Ny insättning på sovkontot

2012-07-16 @ 12:30:43

Nyvaken. God morgon.

I natt blev det riktigt bra med sovtimmar, hela 12 st. Inte illa alls! Och om vi räknar med att 8 timmar är normal sovtid så betyder det att jag har inkasserat 4 timmar till sovkontot. För vad jag har förstått så är det slut med sömn och vila när baby väl har anlänt? Men att det fungerar utmärkt att sova så mycket som möjligt innan, sätta in så många extra timmar som möjligt på sovkontot som man sedan drar av timmar på. Dvs, har jag 100 timmar insatt så betyder det att jag kan vara vaken i 100 timmar utan att bli trött, gråhårig och sliten. Så det gäller att samla på sig så mycket sömn i förebyggande syfte som det bara är möjligt.

För visst är det så det fungerar? Hallå? Visst då? Varför tittar alla bort och hymlar med ögonen? Johooo, varför tystnade ni?

Äh, jag VET iallafall att det fungerar så. Och enligt mina beräkningar så har jag ca 15698753 timmar tillgodo på mitt sovkonto, så att ni kommer inte att se mig trött och sliten som småbarnsmamma. Nej nej, jag kommer att vara fräsh som en Hollywoodskådis.

Vänta ni bara. Ni ska få se..... Belive you me!

(Nope, jag lever INTE i förnekelse!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback