ca 2 timmar kvar...

2012-07-20 @ 08:13:43
...tills vi får nycklarna till vårat nya hus! Även om jag har älskat att bo i våran lilla lägenhet så ska det bli över-djävla-härligt att få komma ut härifrån. Håller på att kvävas ihjäl av all flyttdamm. Svårt att andas, behöver luft.

Huhh. Kan inte hjälpa att jag känner mig lite nervös dock. Ett "kravlöst" (misstolka mig rätt nu people) liv där vi bara tänker på oss själva avslutas och en helt ny vuxen-era påbörjas. Hejdå spontana krogkvällar med efterfester till 6 på morgonen, Hallå blöjbyten, babykräk och ansvar över ett litet liv. Hejdå stadsliv med inpulsköp på statoil, Hallå "förortsliv" med villa, barn och planerade storhandlingar på Ica varje vecka där sockerflingor och pinnglass absolut inte får glömmas.

Ja, jag är lite nervös. Men jag längtar något fruktansvärt efter allt detta NYA. Det skrämmer dock lika mycket som det lockar, jag har ju aldrig behövt tänka på någon annan än mig själv tidigare och nu plötsligt så är jag den som ska veta vad tusan det är jag håller på med.

Jag är den vuxna nu. Cheeseses...

Som sagt, skrämmande. Men ack så härligt.

1h 45 minuter kvar tills vi får nycklarna till nya huset. Vi längtar.



Farväl spontana fredags-krogrunda


Farväl spontana-utlandsresa


Hallå.....Livet???

Kommentarer

Postat av: mami

lycka till med erat NYA LIV!!!! kraaaam

2012-07-20 @ 08:47:53

Postat av: Stina

Även fast livet blir mer planerat när man har barn kan man ändå vara rätt inpulsiv. Resa och sånt kan man iaf. Men visst lite mer planering krävs men inte mycket, så istället för att ta en sista minuten i morgon kanske man tar en om en vecka. ;)

Ni ska nog se att ni kommer få det precis så perfekt som ni själva väljer.

Hus och barn är så underbart!

2012-07-20 @ 12:54:10
URL: http://lillstinas.blogg.se/

Postat av: madelene

har inte jag tagit den där bilden på er på krogen?! :P

2012-07-21 @ 22:01:00
URL: http://madelenelu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback