I'ts a beautiful day

2012-07-29 @ 14:33:36
Nja, kanske inte någon vidare fin dag med tanke på hur mycket det regnar och så, men det är en perfekt dag för renovering av hemmet. Just nu håller maken och svärföräldrarna på för fullt med att få upp tapeter i sovrummet vårat. Det bökar och låter ganska mycket från övervåningen men jag sitter bara här i vardagsrummet och försöker vara så osynlig som det bara är möjligt med tanke på att jag tar upp ganska många kvadratmeter...

Längtar tills det blir klart.

Men maken verkar lite stressad för tillfället (inte konstigt med att 3 rum till ska fixas efter sovrummet och sedan så ska alla babymöbler skruvas ihop innan det är dags för bf.), jag nämnde för honom nyss att jag tror att min slempropp har lossnat.

-Jaha, vad betyder det. Undrade han.

-Ja, att baby kan komma om nån dag, men den kan också komma om nån vecka först.

-Ja, men då får du knipa ihop i nån vecka till, jag har inte riktigt tid för det nu, ingenting är klart än!!

-Aj aj kapten, jag ska hålla ihop benen och knipa ihop tills du är klar.

Som sagt, han är nog lite småstressad min karl. Hoppas att baby förstår det att mamma och pappa inte riktigt är förberedda för ankomst ännu. Speciellt inte nästa helg... för då är pappa i Sthlm. Vore himla snällt om baby väntade med att födas till pappsen är hemma igen.

Men det kan man ju aldrig veta i förväg... Man kan bara hoppas.



En före-bild på sovrummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback