Är jag gravid eller är jag gravid?

2012-07-18 @ 22:00:50

Nu börjar det bli tungt, så tungt att leva.
Fick för mig att packa några lådor inför flytten i helgen (ja, jag vet, ett dumt drag!) och det gick ganska bra. I 5 minuter iallafall. Men efter det så var mitt ork slut. Jag flåsade, jag flämtade, jag stånkade och jag stönade. Sedan var jag tvungen att ta en liten sovstund på 5 timmar för att ta igen mig.
Det är inte lätt att leva normalt längre. Bara att gå hemifrån och till Ica butiken i stan, som ligger ca 350 m bort, tog mig 12 minuter att gå idag. 12 MINUTER! Förstår ni hur sakta man går då?!?! Dessutom så såg jag nog ut som Danny Devitos rollfigur i "Batman" (Ni vet, pingvinmannen) där jag vankade fram. Inte vackert. Inte lätt. Inte smärtfritt.

Men hur jobbigt det än är (för mig) att vara gravid så kan jag inte annat än att tycka att det är bland det bästa som jag har varit med om. Det är inget mindre än ett mirakel att jag överhuvudtaget blev gravid på naturlig väg,  och när jag sitter i soffan tillsammans med min make och den lill* börjar röra på sig därinne så att vi båda ser och känner det.... känslan som vi känner då, WOW! Tänk så otrolig kroppen är egentligen, att det växer en levande människa innuti en... det är så fint.

Även om jag har det jobbigt 95% av tiden så gör belöningen som jag kommer att få i slutändan att det hela är värt det!

Var till BM idag och hon sa att babyn har fixerat sig nu och ligger väldigt långt ner. Inte förvånande alls då det de senaste dagarna har kännts som om jag går och bär på ett bowlingklot nere i murran och måste knipa, spänna och lyfta upp för kung och fosterland, bara för att inte "klotet" ska ramla ut! (Vilket bm försäkrade mig om att det INTE kommer att göra) Hon sa att diabetesbabysar har en tendens att födas för tidigt så att jag ska vara beredd på att jag kanske inte kommer att vara gravid sådär jättelänge till.

AHA! I knew it!! Är det inte det jag har sagt? Att h*n kommer att komma snart!
(Men bara för att jag är så inställd på det så kommer hon att komma först den 2:a september som en av mina "bästa" vänner sa. Tack för den, GUMMAN!!! Haha)

Oj, nu vart det lite väl långt inlägg... jag hade bara tänkt droppa in och säga "Hej", men må så vara.

Nu, sova. Vi höres.




(Visst ser det där ganska färdigt ut?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback