Wake up..Zzz..wake...Zzz...Wa..Zzz....

2011-01-18 @ 11:48:49

Tänk så mycket man kan åstakomma på en förmiddag om man bara kliver upp i tid! Jag börjar jobba klockan 1 idag och vanligtvis så hinner jag knappt kliva upp ur sängen och klä på mig utan det är sista sekunden, stress, stress, stress till jobbet. Denna vecka så jobbar både jag och tompa kväll, vilket betyder att vi faktiskt hinner umgås med varandra i några timmar per dag, tillskillnad från andra veckor då vi jobbar olika pass... Hur som haver, vi klev upp tidigt idag (tänker inte säga när, för morgonpigga männsikor skulle endå anse att halva dagen redan hade gått. Tsss.), låg och drog oss i sängen ett tag, kollade lite morgon tv och klev sedan upp och begav oss ut på en liten stadsvandring.

Apotek, mathandling och frukost på Winerhörnan. Hur mysigt som helst. Det är trevligt att man får umgås med sin make lite då och då också.

Det här borde jag göra till en vana. Att kliva upp tidigt alltså. Men tror jag på fullaste allvar att jag kommer att ändra min livsstil och bli en morgonmänniska? Nej. Absolut inte. För hur trevligt det än må vara så kan jag inte komma ifrån det faktum; Att jag är en morgontrött människa som kan att snooza guinness-rekordbok-noterbart många gånger!

Tyvärr så hör alltså denna fina morgon till ovanligheterna..


Kommentarer

Postat av: Anne

Vi har något gemensamt: morgontröttheten. Jag är och förblir en kvälls- och nattmänniska! Är så stolt över mig själv för att jag lyckats vara på jobbet i tid varenda morgon, börjar 7.00. Men, jag är halvdöd fram till lunch, massa kaffe blir det. Kram <3

2011-01-18 @ 15:08:03

Postat av: Helena

Jag är stolt över dig Piia!!Om du nu gör detta fler dagar så ska du se att du är trött på kvällen och somnar tidigt och stiger upp "tidigt"....sen snurrar det bara på!!!;)

2011-01-19 @ 06:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback