Möhippa

2011-01-31 @ 12:39:58
Tidigt i lördagsmorse så blev jag väckt av att det brutalt och upprepat rings på dörrklockan. Det ekar och låter så högt att jag flög upp ur sängen i tron om att krig har brytit ut i våran lilla lugna stad. Jag öppnar dörren och till min förvåning (och stora rädsla måste tilläggas) så står där 3 utav mina bästa vänner och genast börjar de fotografera och krama den skräckslagna, så yrväckta att ögonen fortfarande inte öppnats, och vädligt kissnödig tjejen som just väldigt irriterat öppnat dörren för dem. En champagneflaska öppnas proffesionelt av en av tjejerna och plötsligt klockan före-gud-himself-har-hunnit-vakna så sitter jag där med ett glas bubbel och order om att dricka, Dricka -DRICKA! Två tjejer börjar packa en väska åt mig (jag fick ju bara glömma att jag skulle få bestämma vad jag skulle ha med mig what so ever!) och några minuter (och en kisspaus som jag fick muta mig till att få ta) senare så drar de iväg med mig.  -Min Straffhippa har just börjat!



Med tiara på huvudet och dricksglas i hand så hoppar jag in i en fin Audi och körs till Stadshotellet där vi även möter upp några tjejer till och sedan så visas vi in i ett eget rum (Förstår att de inte vill ha oss där bland andra människor!hihi) där vi ska få avnjuta en härlig hotellfrukost. Jag äter allt jag orkar och dricker juice, kaffe och ÄNNU massa mer champagne. Fortfarande så är det såpass tidigt att inte ens tupparna på bodgården har galt ännu. (jo, jag överdriver lite)
Jag får höra att jag babblar och pratar ovanligt mycket, även för att vara jag... Men då kan jag erkänna också -jag har aldrig varit så nervös för vad som skall komma att ske, i hela mitt liv!!



Efter en amazing frukost och en härlig morgonbajsning på en fin toalett så drar tjejerna med mig till Lindex där de köps porriga underkläder till mig. Efter det så tas jag till Kicks där jag blir fint sminkad och får mitt toviga hår plattat. När mitt morgonutseénde väl är som bortblåst så åker vi iväg till en studio där jag med många skratt och mycket fnitter och ännu mera grova skämt (från oss tjejer!!) blir fotograferad av en väldigt generad kille. (Vi blev ganska rappa i mun där ett tag och jag som ännu inte hade sluta babbla i blindo hade ett konstant flöde av grodor som hoppade ur min käft!) 

  
   

Efter denna härliga skrattfest (och för en tjej med mitt ego, en perfekt egoboost!) så försvann en del av sällskapet medans dem som var kvar tog mig ut på en liten stadsvandring. Vi gick in på en sportsbar, vilade oss lite, drack en öl och väntade på hämtning. Som när den kom, visade sig alltså vara en färdtjänstbuss. Så otroligt passande att ha på en möhippa kan jag tala om för er!

  

  

Vi åkte hem till en av tjejerna där några av dem redan väntade och hade dukat upp fint med chips, godis, ostar, kex och annat gott. Vi åt, skrattade, drack och skrattade lite mer. Sen sjöng vi oss hesa med singstar medans maten gjordes. Sen åt vi gott och festade glatt fram mot midnatt då vi åkte ut på krogen där vi dansade oss svettiga! Jag mötte min man där och vi ställde oss i ett hörn och hånglade som om vi vore två unga, kåta, nykära högstadieelever! Sen dansande jag vidare med tjejerna, drack vatten, tafsade på min make, dansade, klunkade vatten, hånglade upp min karl, skrattade och till sist... blev trött, insåg att jag började dricka vatten lite fööör sent (borde ha börjat med det typ, 2 vodka rebull tidigare!) och gick ut från krogen, åt korv och mos på statoil och sedan... hem och stupade i säng!

  
  






Jag hade så roligt från början till slutet. Jag vill tacka alla tjejer (och Johan såklart!) för den fantastiska dagen som ni hade fixat för mig. Ni är guld värda och jag är mer än rörd för allt.

Tack ska ni återigen ha. Jag älskar er!


Kommentarer

Postat av: mami

tack själv att jag "gammal mor" fick också delta hela dagen/natten lång!!!! så roligt....vilka väninnor!!! o vilken dotter!!!! rakastaa....

2011-01-31 @ 12:56:16

Postat av: Therese Nordin

Åh jag blir som ganska så avis!! Låter som en (riktig!!) dröm! :)

2011-01-31 @ 13:08:17

Postat av: Anne

Vilken rolig överraskning! Kul att Merja också var med! Älskar dig vännen♥ Kram ♥

2011-01-31 @ 15:42:21
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Postat av: Slaven Tommy

Tips till möhippor m.m: http://slaventommy.blogspot.com

2011-02-10 @ 22:04:40
URL: http://slaventommy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback