Wake me up before you go go

2010-05-12 @ 11:31:59

Det finns sätt att vakna och kliva upp på och sedan så finns det sätt att vakna och kliva upp på. Det är nästan intressant hur många olika stilar det finns. Som min käre sambo t.e.x, när han hör ett ynka litet pip från sin väckarklocka så ställer han sig upp på golvet och *Pang* så har han klivit upp (jag hör aldrig hans klocka!). Det KAN vara så enkelt. Sedan så finns det andra sätt..... MITT SÄTT till exempel. Jag vaknar, knappt, till av att klocka 1 börjar spela musik på väldigt hög volym (så hög att de döda återuppstår) och börjar då vifta hejvilt i luften för att försöka lokalisera Snooze knappen. Jag slår på allting som kommer i min väg (har på så sätt lärt mig att jag absolut inte ska ha glas eller porslin på mitt nattuksbord!) tills jag hittar den. Sedan så somnar jag omedelbart om.
En stund senare så vaknar jag till lite lätt av att någon idiot står och lyser med en stark ficklampa i mina ögon men när jag väl fått upp en liten glipa mellan ögonlocken så ser jag ju att det är klocka2 som försöker att lura min kropp att det är soluppgång (jo tjena som att jag går på det, är ju aldrig annars uppe vid soluppgång heller!!) och sekunden därpå så börjar även en anka att kvacka, vatten forsar och syrsorna att spela (naturligt uppvaknande -My ass!) och jag känner mig irriterad, pissnödig och trött och börjar återigen att svinga mina nävar mot klockorna tills jag får tyst och mörkt i rummet igen. Och somnar sedan om. En halv minut senare så börjar klocka1 återigen att spela hög musik......


Så håller det på i en 40-50 minuter kanske, det låter, det lyser, det låter, det lyser, enda tills klocka3 börjar vråla "Bad Romance" från någonstans i lägenheten. Denna klocka, min mob, måste dagligen gömmas på olika platser i lägenheten för att jag inte ska kunna gå till den i sömnen och stänga av den och sedan finna min väg tillbaka till sängen för att somna om igen... Är jag riktigt, riktigt trött så låter jag hela låten spela klart och försöker att ignorera ALLA LJUD OCH LJUS genom att trycka kudden mot öronen och dra täcket överhuvudet. Och där ligger jag och sover tills personen (eller grannen vägg-i-vägg)  brevid mig har fått nog och börjar att skrika diverse svordommar och hot till mig så att jag flyförbannat kliver upp i ren protest mot denna elaka människa! (För jag kan ju inte förstå hur någon kan tycka att mina snoozningar är irriterande?!?!)

Så kan mina mornar se ut....Väckarklockorna börjar ofta ringa 3 timmar före jag ska iväg någonstans, endå så får jag stressa och är ofta den som kommer sent eller i sista sekund. VARFÖR?!?!?! (att jag ofta snoozar i ca 2 timmar har väl inget med det att göra??)


Det finns sätt att vakna och kliva upp på och sedan så finns det sätt att vakna och kliva upp på!


Kommentarer

Postat av: Heidi

Oj att du kliver upp 3 timmar innan du ska iväg o ändå får stressa=)min nalle väcker kl 0600 jag snoozar till 0620,det säjs ju att 20 minuters powernap och man får tillbaka sömnen man förlorat..kl 0700 är jag på jobbet,har då även kört bli 5 km till stan och parkerat=)

2010-05-12 @ 11:40:49

Postat av: moa

hahahaha..härliga mornar du verkar ha!;)

2010-05-12 @ 12:25:56
URL: http://justmoa.devote.se

Postat av: mami

det där kan jag bevittna om...sen många år bakåt!!! och numera känner ja en till som är likadan: ANNA!!! jag fattar inte att ni två kan vara så grymma mot er själva...hih...sadistiska!!!!

2010-05-12 @ 15:19:11

Postat av: Anne

Visst är det härligt att snooza??? Men, jag snoozar inte lika länge som du! Om jag ska upp 7 ställer jag klockan en timme tidigare, stänger av var 10:e minut och när jag väl SKA upp har jag ställt in en ny tid och med en fruktansvärd ringsignal som gör att jag HOPPAR ur sängen, hahaha, = teddybjörnen blir sur eftersom jag alltid hoppar på honom på vägen...Kram och tack för en härlig blogg!

2010-05-12 @ 16:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback