Snuskig fantasi? Jag? Neee!

2010-05-15 @ 12:55:19
Ibland så kan ett samtal spåra ur och byta spår totalt så att det blir någonting helt annat än vad som var meningen från början.
Vissa människor kanske kan låta bli att haka upp sig på orden om någon tillexempel nämner att man "har en fin buske" på gården, "en vacker fikus i hörnet" eller "stora kulor i påsen". Ja, vissa människor kan ta dessa ord på rätt sätt och inte misstolka och kommentera dem. MEN INTE JAG! Jag älskar tvetydiga meningar och snuskiga felsägningar och jag kan inte låta bli att driva dem vidare till någonting helt annat helt annat än vad meningen var!
Ett exempel på en klassisk utspårning a'la Piia är följande samtal som utspelades häromveckan:

-Ja, jag åker nattåget till Sthlm så då är man ju framme när man vaknar.
-Har du sovkupé eller sittplats?
-Nä, jag har ligg men jag vet inte vad det blir för slags ligg..... 

(Här börjar jag småfnissa och ser hur personen mittemot mig blir lite röd i ansiktet när denne kommer på vad hon just sa. en "normal" människa skulle kanske ha släppt detta, men....)

-Nähä.. så du vet inte om det blir enmansligg eller gruppligg då alltså?!?!
-
(Fniss) Men PIIA DÅ!
-Du får hoppas att du får ligga med några snygga lumpare, det kan vara jobbigt att ligga med en tjock,illaluktande och snarkande alkis!
-PIIA SLUTA NU, JAG MENADE JU INTE SÅÅÅÅ!!
-Men om du ligger med dig själv så slipper du iaf ha en HÅRD natt!

(Hahaha, här börjar tårarna rinna av skratt!)

-Bara du Piia... bara du! thihihi


Somliga skulle säga att jag har snuskiga tankar men jag skulle snarare vilja påstå att jag har barnsligt, löjlig humor!


Kommentarer

Postat av: mami

hehee...kom på att tänka vår natttågresa till Helsingfors...fattades inte humor!!!!!kram

2010-05-15 @ 13:43:43

Postat av: Kisse

Haha vem tänker inte på något annat om någon säger så där, personen som sagt de ber ju om de!=D

2010-05-17 @ 14:50:59
URL: http://kissesnails.blogg.se/

Postat av: Kinga

haha sånt e kul =)

2010-05-17 @ 14:54:02
URL: http://www.metrobloggen.se/kingaling

Postat av: Ulrika

Haha sån där humor har jag oxå! :)

2010-05-19 @ 13:11:16
URL: http://minitjejens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback