Ein zwei drei

2010-03-27 @ 10:10:58
Jag har varit sugen på att testa "zumba" videon (man ska dansa latino danser som en galning) som ni kanske har sett på reklam på tv, ett tag nu, men jag kände inte för att betala 600 kronor för något som jag inte vet om jag kommer att tycka om eller inte. Så, den fixades på bränd skiva och allt var väl. Förutom en sak. Den var dubbad till Tyska! Och säga vad man vill om tyskar men deras språk är då inte vackert! Speciellt då det ska vara en vacker latino kvinna som ska lära en salsa. Nej, då är det faktiskt allt annat än sexigt och sensuellt.
Det kanske bara är jag, men jag tyckte att hon lät som en hardcore-över(fejkad)kåt porrskådis som ville skada skada och straffa mig hårt! Jag tycker att det alltid låter som en porrfilm när tyska talas.

-Jah, jah, das is gutt, jah,jah, wienerschnitzel, jah jah, guttentag!

Hur som helst, efter några minuter av ein, zwei, drei -Zumba, ein, zwein, drei -ZUMBA (där jag inte alls hängde med utan mest bara förvirrat hoppade fram och tillbaka och viftade med armarna så att det såg ut som om jag blev jagad av en geting) så gav jag faktiskt upp och konstaterade att latinsk salsa inte är någonting för mig. Iallafall inte latinsk salsa dubbad till tyska.


Där sparade jag allt 600 kronor!

Danke schöön!

Kommentarer

Postat av: mami

HIH HIH...nu fattar t.o.m. jag vad Zumba är för något...alltså inget för mig!!! Dast ist eine lampa!!!!mohahahaaaaaaaaaaaaaa...

2010-03-27 @ 11:30:48

Postat av: Eriiza

Smart drag med den brända skivan ! ;D

Du skriver lagom roligt - "Jagad av en geting".

Klockrent ! =D

2010-03-27 @ 20:43:01
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Postat av: Anonym

Deras lilla hundvalp är en vhorster : ) Ben var väl det också? : )

2010-03-27 @ 21:32:50
URL: http://maerriii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback