En olycka kommer sällan ensam

2010-07-19 @ 11:05:47
Dödens sommar.
Det är så jag kommer att minnas 2010. Denna sommar har inte fört med sig något annat än just död och olycka för mig och min familj/släkt.
Det började med att hunden dog. Sedan så gick pappa bort. Och förra veckan så blev jag dålig, jag blödde onaturligt mycket och blev sämre. Sedan så svimmade jag och mådde sämst. När jag då kom till sjukhuset så tog de alla prover på mig som man kan tänkas ta. Men ingenting visade på att någonting var fel. Tills läkaren tog ett grav prov och det visade positivt.... Jag hade inte haft en aning! Inte en vagaste susning om att det kunde vara så. Förutom att jag gått upp i vikt och varit sjukt sugen på sushi (jag som avskyr fisk) så har jag mått som vanligt. Jag var på vårdcentralen då och blev ombedd att åka raka vägen till Akuten på sunderbyn.
Så, mitt i chocken om att jag är med barn och insikten om -att vad som än växer i mig, så måste det vara illa ute med tanke på all blod som forsar ur mig- så ringde jag tomi, jag grät som ett barn och försökte förklara vad som hade hänt, min sambo chockades han med och vi åkte raka vägen till Akuten. Där emottogs vi av den trevligaste, snällaste och mest omtänksamma personalen i världen. De tog så väl hand om mig och min sambo och de lugnade oss trots att vi just fått veta att vi förlorat ett barn.

Jag som tidigare har trott att jag aldrig vill ha barn, eller att jag aldrig ens KAN få barn, har nu fått mig en ordentlig tankeställare.... Jag vill nog ha ett litet barn endå. För när allt kommer omkring, så är ju familjen det viktigaste som finns. Jag börjar nu återhämta mig från missfallet både psykiskt och fysiskt men lätt, har det inte varit...

Sen så har det hänt en del tråkigheter i våran släkt som har chockat och upprört....

Så Dödens sommar. Det är så jag kommer att minnas 2010.

Först dör hunden, sedan dör pappa och sen så dör Baby.

Tar det aldrig slut?

Kommentarer

Postat av: tobbe

kram!!!

2010-07-19 @ 12:26:36

Postat av: Anne

Piia, du och Tomi finns i mina böner och tankar! Stor tröstande, stärkande kram fylld med en massa kärlek

2010-07-19 @ 12:48:00

Postat av: Milo

Många kramar!

2010-07-19 @ 13:05:14

Postat av: Sara

Piia, jag vet knappt vad jag ska säga. Beklagar verkligen ALLT det hemska som hänt under den här sommaren för dig och dina nära och kära. Önskar jag varit där uppe och kunnat göra något för er annat än att ha er i mina tankar...



Kram!

2010-07-19 @ 17:15:34

Postat av: blondie

det är hemskt, men efter regnet kommer solsken! blondie finns alltid nära till hands:)

2010-07-20 @ 01:09:00

Postat av: mami

jag gråter...älskar dig!!! tack att du ändå orkar finnas där för mig.....tusen kramar till dig o Tomi!

2010-07-20 @ 08:51:47

Postat av: Marri

tänker på dig moster, och tomi.. :)

2010-07-20 @ 17:04:47

Postat av: Heidi

Hej käre kusin! Beklagar er förlust av barnet ni inte visste du bar. En vacker dag så ska du se att ni oxå får en lite baby. Barnen gör livet värt att leva! Många kramar till dig o Tomi! /Heidi

2010-07-20 @ 22:27:17
URL: http://heidin72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback