Mjölk är livet!

2010-01-22 @ 07:31:14

Vet ni vad? När jag började på viktväktarna för ca 4 år sedan så slutade jag helt med att dricka mjölk, innan det så drack jag LÄTT en hel liter per måltid! Mjölk var det bästa jag visste. Men då det är 1 point per glas så slutade jag med det. Skulle annars ha förbrukat mina dagliga points på bara lunch drycken! Och jag tror bestämt att jag inte njutit av ett glas mjölk sedan dess.
Up until now vill säga! Mor, far, bror, Anna och Ellen var här igår och vi åt middag ihop och fikade gott tillsammans (tackar min käre mor även här i bloggen för gardinerna, så, nu har jag tackat dig både på facebook och här mamma). Mor min hade då köpt med sig en liter mjölk som liksom bara användes till att kyla av kaffet lite av dem som här drack kaffe med mjölk. Så med mer än halva litern stående kvar i kylen så bestämde jag mig nu att unna mig ett glas vitt (så här på dagen och allt). Och då jag drack mjölken så drabbades jag av det tusentals tonårspojkar (och deras flick/pojk-vänner) lider av -en tidig (med tanke på tiden på dygnet tidigt alltså) utlösning!

Fy f-n så gott det var! Iskall mjölk alltså. Alldeles för underskattat. Härdan efter -Johan- så ska det alltid finnas mjölk i våran kyl!

Jobb 9-19 idag. Vilket sätt att fira denna dag va?


Nåväl, upp på Wii brädan nu och yoga av mig lite innan worket.



Jo, det är tydligen möjligt att dedikera ett helt inlägg till en mejerprodukt!


Kommentarer

Postat av: Sara

Mjölk ÄR det allra godaste som finns! Otroligt att du klarade dig så länge utan =P

2010-01-22 @ 09:44:43
URL: http://manbava.blogg.se/

Postat av: mami

Jaha..mitt fel ditt återfall!!! heh Norrmejeriet skulle betala 2 belopp av det här inlägget. Första för att få tyst på dig ang. points...Andra för bästa reklam för mjölkens smak/love you...

2010-01-22 @ 18:29:27

Postat av: Milo

Som vanligt får man sig en gott skratt när man läser din blogg. :D

2010-01-22 @ 21:23:58

Postat av: Anne

Du e för härlig! Det är så kul att läsa din blogg, jag njuter lika mycket varje gång. Stor kram, älskar dig!

2010-01-23 @ 22:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback