Ice, ice baby

2010-02-13 @ 17:54:52
Vilket väder det har varit idag. En riktigt fin vinter Lördag måste jag säga. Jag och Tomi packade ner en termos med kaffe, renklämmor och pepsi i en ryggsäck och begav oss ut på en liten friluftstur på isen. Det var mycket folk som var ute och vandrade och allt var riktigt mysigt. Tills Tomi fick för sig att vi skulle avvika lite från den plogade isvägen och "gena" över till rastplatsen via något ostabilt skoterspår. Mmm... Den lilla trippen slutade med att han trampade genom isen, tappade skon och plaskade foten rätt ner i vattnet! Behöver jag påpeka att han frös rätt så mycket om foten på vägen tillbaka till bilen?!

Men roligt hade vi. Kroppen känns trött på en skönt sätt efter ett par timmar utomhus.

När vi kom hem så försökte jag övertala Tomi till att köra lite Yoga med mig. Han vägrade inte, men efter ca 15 "mm, jag ska bara....först" så förstod jag att jag skulle få Yoga utan sällskap. Så efter en timmes Yoga så känner jag nu att jag har fått mer än tillräckligt med motion för en dag.


Nu ska vi förstöra all den motion/träning vi har fått idag genom att dricka några öl var och äta chips och godis resten av kvällen. Nice. Det gillas.

Om morgondagen blir lika fin som dagen idag så kanske man får lite motion då också?

Ha en bra schlagerlördag!


 





Att det känns som om våren är på G!


Kommentarer

Postat av: mami

oj vad man saknar Lule-isen!!! det är rätt att passa på o njuta när vårsolen börjar titta fram!!!

2010-02-13 @ 22:32:32

Postat av: emiiiiiiiily

underbart fin blogg!:)



och ja ÄLSKAR headern

designen och allt

2010-02-14 @ 13:36:45
URL: http://emilyegerfalt.blogg.se/

Postat av: rosakaffekopp

Ja vinterdagar ska man njuta av! Inte bara sitta hemma och klaga på all snö hela tiden.

2010-02-14 @ 17:54:41
URL: http://rosakaffekopp.webblogg.se/

Postat av: Anonym

Ska vi följa varann via bloglovin? :)

2010-02-14 @ 22:58:18
URL: http://www.juliaronnskogmcallen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback