Show me the money!

2010-02-06 @ 20:35:56

När vi blev ihop jag och tomi så var han en fräsch, ung 24 årig kille som lovade mig att han minsann skulle vara miljonär innan han fyllde 30 år (han hade ju eeevigheter kvar till 30 strecket skulle passeras!). Allt som åren från det har gått så har han bara sagt; -äh, nästa år kommer första miljonen!
Men sen så fyllde han plötsligt 29 och vetskapen om att han hade mindre än 1 år kvar till deadline har gjort att paniken plöstligt slagit honom som en blixt från en klar himmel... Och Vad gör han då för att snabbt "skrapa" ihop till sin första miljon? Ja, han börjar spela på hästar.

Vecka efter vecka sedan hans förra födelsedag så har jag fått höra "PÅ LÖRDAG, DÅ JÄVLAR BLIR JAG RIK". Och varje lördag kväll så får jag höra ursäkter. -Ja, men NÄSTA LÖRDAG, DÅ JÄVLAR BLIR JAG RIK!

För han har ju faktiskt ett system. Han har koll. Han kan det här med travet. Pengarna är så gott som hans redan.

Och vecka efter vecka, så suckar jag och tycker att det är trams. För alla vet vi ju att miljonerna kommer från trisslotter INTE hästar!

Så min kille kommer nog att fylla 30 utan att vara miljonär som han först lovade har jag en känsla av....


Men å andra sidan....

När vi blev ihop jag och tomi så var jag en fräsch, ung 21 årig tjej som lovade att jag skulle baka bullar till honom innan han fyllde 30. Min deadline närmar sig med stormsteg och ingen deg är på jäsning än så lång ögat når...


Paniken börjar växa!


Kommentarer

Postat av: mami

ha ha...du o bullar, kommer ihåg när jag försökte säga till dig: Piia, du kan väl baka till Tomtom någon gång? Svaret: Mamma, är du galen, vill Tomi har bullar så kan han väl baka själv!!! Just den stunden VAR JAG SÅ STOLT ÖVER DIG!!!! det där är rätta egoismen...inte passa upp andra bara för att bli MARTYR...I love you!!!

2010-02-07 @ 13:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback