Im back

2010-02-17 @ 10:40:37

Min kropp har börjat återhämta sig igen efter de senaste helvetiska dagarna. Jag har sedan i söndags bara legat i sängen/soffan med spyhinken i närheten. Jag har kollat den ena snyft filmen efter den andra och druckit litervis med blåbärssoppa. Att gråta mycket är kanske inget att rekommendera när man är magsjuk då man har lätt för att bli uttorkat även utan tårar. I måndags så fick jag även feber. Snabbt som tusan så steg tempen från 36 (har väldigt låg temp normalt) till 39 grader. Jag låg under 3 täcken och bara skakade och frös.

Fy fan för att vara magsjuk. Jag spyr väldigt sällan. Nästintill aldrig faktiskt. Utan det kommer alltid från andra hållet (hoppas att ingen som läser detta äter mat samtidigt!) men nu hade jag alltså "turen" att kräkas som en vattenfontän istället. Mmm... mysigt. Eller så inte.

Början till liggsår har jag fått också. Det är så skönt att vara så pass återställd nu att jag nu vågar röra mig bland folk igen. Har blivit rätt ensamt här när Tomtom har jobbat kvällspass.

Var på personalmöte i morse och förutom att ingen ville sitta i närheten av mig så kändes det välkomnande att komma tillbaka till jobbet igen. Trevligt att se människor på riktigt och inte bara genom en tv skärm.


Nä, ska fixa mig lite käk, hoppas kroppen känner för att behålla maten och sedan bege mig tillbaka till jobbet igen.


Im back!




Kommentarer

Postat av: mami

hittar man något positivt i det hela...så det var bra att du var sjuk nu och inte den 6/3...förresten Pepes fam. kommer den 1-5/3 hit, planering för LasVegas.....ha en fin dag! love you!

2010-02-17 @ 11:23:51

Postat av: Anonym

Hejsan! Fin blogg :)

kika gärna in på min & bli veckans blogg? Glöm inte följa mig på bloglovin :). kram kram

2010-02-17 @ 13:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback