Let us gråta littlegrand

2010-08-18 @ 10:57:25

Ni som har följt min blogg ett tag vet hur mitt känsloliv kan vändas upp och ner från en dag till en annan. Ibland från en timme till en annan. Mina hormonrubbningar kan ta en hel del av skulden för mina toppar och dalar, men sen så tror jag faktiskt att mycket beror på att jag, kort och gott, är en skum liten tant som har en tendens att bli alldeles för känslig vissa dagar för sedan vara en totalt känslokall häxa dagen därpå. (Jag gillar att jag i mina egna beskrivningar om mig själv får mig att låta som en psykopatisk sinnesgalning som borde spärras in på livstid! Men lite självinsikt [läs: självdistans] måste man ju ha.)

Nåväl. Nu har jag mens (mitt vanligaste ord i bloggen??) och är således ett vandrande nervvrak. Tomi Hämtade ut sin vigselring igår. Jag grät när jag såg den. Jag tänkte på pappa och mamma. Och grät en stund för dem. Sen på kvällen så såg jag en dokumentär om en kvinna som jobbat som modell och programledare tills hennes ex-pojkvän kastade syra i hennes ansikte och förstörde det... Behöver jag säga att jag grät onkontrollerat genom hela programmet? Då lovar jag non-stop också, för så fort det blev reklam så ser jag ICA-Ulf sitta med sin matlåda med falukorv och potatis. Han önskar bara att få äta det i lung och ro mån-fre men varje dag så kommer ICA-Stig och Praktikant-Jerry och kritiserar hans val av mat. Och då grät jag igen. Stackars Ulf som inte får äta sin korv i fred... Jag grät lite mer. Sen så visades lambi-reklamen med det söta lilla lammet som ligger och sussar sött på några toarullar. Den fick mig till att börja gråta så hårt så att jag inte fick någon luft.
Hela kvällen och halva natten så grät jag okontrollerat. Utan att egentligen ha någon anledning till det. Hormoner. Mens. (1 krona för varje gång jag skriver ordet och jag skulle vara rik!) Det brukar förvandla mig till en lipsill.
Min blivande man brukar lägga huvudet på sne, titta länge på mig och fråga "-Varför lipsillar du babygumman?" När jag har mina dagar, beroende på humör så kan svaret bli allt från en kram till ett hårt slag på axeln med några tillhörande "-du är så elak och dum och jag hatar killar" meningar med på köpet.

Det är inte lätt med alla dessa hormoner och känslomössiga berg-dalbanor.

Ibland tror att om jag hade varit en häst, så hade jag inte dugit till rytt, hopp eller arbete, utan jag hade nog blivit körd raka vägen till slakteriet. För läääänge sedan.

Och nu måste jag gråta en skvätt för att jag just insåg att mitt arsle ÄR lika stort som en häströv.

(Jag är aningen hormonell idag, svar ja!)


Kommentarer

Postat av: Anne

Piia, du är underbar! En ärligare blogg får man nog leta efter: Jag skrattar och gråter varje gång jag läser den. Stor kram, love you 4ever

2010-08-18 @ 11:27:41

Postat av: Desso

Hahahah... Förlåt att jag skrattar men d e så härligt att du kan sätta ord till vad många känner en gång i månaden. Kram

2010-08-18 @ 12:05:30

Postat av: mami

för mig är du alltid den "hormonpiller" som piggar upp min dag o mitt liv, älskar dig...sluta aldrig skriva, du håller en guldpenna i handen, det är inte många av oss som har den gåvan!!!!

2010-08-18 @ 12:10:44

Postat av: Elin

haha, det är precis så det känns! du är verkligen bra på att skriva :)

skulle gärna vilja lägga till dig på bloglovin men det verkar inte som du ha det, eller har jag bara missat det?

2010-08-18 @ 13:42:36
URL: http://elinkvarnstrm.blogg.se/

Postat av: rebecka

när jag började läsa (första gången jag är inne här) så tänkte jag bara hur jag känner igen mig, för jag har känslosvängar som kan gå på sekunder, men sen kunde jag inte sluta skratta när jag läste längre ner. stackars ulf, ja. gud vad jag skrattade!

2010-08-19 @ 01:06:00
URL: http://resatillnorge.blogg.se/

Postat av: Anonym

hejhej, tänkte bara tipsa om en tävling om ett par skitsnygga röda jeans från d-brand



http://www.nattstad.se/idawikman?id=1060222

2010-08-19 @ 12:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback