Jag rulladirulladirullar fram

2010-04-05 @ 18:27:47
Jag har försummat min blogg och därmed mina läsare under påskhelgen, men det är jag säkert förlåten för? Har varit alldeles för upptagen med att äta upp de kilon som jag har gått ner, umgås och VILA! Dock så har kompinationen äta mycket grädde, socker, fett m.m. + röra sig så lite som möjligt nu gjort att jag är svullen och uppblåst som en helium ballong. Men hey, det är ju bara påsk en gång om året va?! (Sen kommer sommaren = grillat varje dag och efter det är det snart jul igen, när ska man egentligen hinna fixa sig beachfin??)

I fredags så var det middag och umgänge med de bästa hemma hos Johan. Vi åt mycket gräddrik mat, drack mycket alkoholhaltiga drycker och vi skrattade så att spottloskorna flög kors och tvärs över Johans lägenhet. Allt var riktigt mysigt tills grabbarna tyckte att vi skulle gå ut på krogen. En timme före det stängde! Det blev stressigt, det blev stressigare och det blev stressigast! Det var inte allt för mycket som hanns med under den korta timmen som vi var ute och det hela kändes ganska meningslöst men ideérna som man kan få för sig i fyllan kan kännas bra just då... (jag och malin ville stanna hemma men då det röstades om saken och killarna var fler än oss så fick vi böja oss för vad majoriteten valde.)

Efter krogen så fick vi för oss att det vi skulle dra en "dansbands efterfest". Sagt och gjort, vi åkte tillbaka till Johan och kenneth agerade DJ (satt och klickade på spotify). Tomi var med 5 minuter innan han snubblade över soffan och somnade med ansiktet nedtryckt mot soffdynan och benen kvar över soffkanten, pekandes rakt upp mot taket... (Skönt?) Jag och johan buggade loss till Sven Ingvars och en massa andra band som slutar på zzonz i kanske en timme innan vi gav upp och slocknade vi med. När våran DJ har gått ifrån festen har jag ingen aning om! Men jag vaknade iaf klockan 8 på morgonen av att Tomi petade på mig och undrade om vi skulle gå hem.

Walk of shame? -ohyeah!  Sminket hade under natten smetats ut över hela mitt ansikte och jag hade svårt att gå rakt i mina skor och håret det stod ut åt alla håll och kanter. Det var tur att vi inte mötte några barn eller pensionärer på vägen hem för dem hade vi skrämt livet ur isf. Det kan inte ha varit en vacker syn att se oss två komma gåendes!

Men vi tog oss iaf hem, lyckades sova några timmar, vakna, spy lite, sova mer, vakna, huvudvärk, spy lite till, sova, spy, klaga, spy, sova och be till högre makter att vi skulle överleva den värsta bakfyllan i bakfyllornas historia. Grädde + olika sorters alkoholer + efterfest då man inte längre är tonåring = Rätt åt oss! 

Aja. Vi överlevde mot alla odds och kunde senare (mycket senare) på kvällen åka mot töre. Där spelade vi kort, åt slisk + mer gräddrik mat innan läggdags.

Dagen efter så kom släktingar och hälsade på och vi åt mer god mat innehållande grädde och myste tillsammans. Som mest var där 17 personer samtidigt!

Men trevligt har det varit. Idag var det svårt att jobba dock för magen har som sagt inte varit min vän...

Jag kanske inte nämnde det men,

-JAG ÄR LAKTOSINTOLLERANT!


 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Gå in på min blogg och delta i frågestunden :)

2010-04-06 @ 10:39:40
URL: http://rockabillygirl.se

Postat av: mami

tack för en underbar helg!!! fast....mycket mindre mat o godis häranefter här oxå!!!!

2010-04-06 @ 11:13:49

Postat av: Anonym

Snygg blogg! Ska vi lägga till varandra på bloglovin? :) <3

2010-04-06 @ 13:21:14
URL: http://modellinglove.se

Postat av: Anne

Ja du Piia, du ÄR inte tonåring längre! Det är bara att kolla körkortet och se hur gammal du är... Hur var det med godisätandet för dig, Merja och Rajsan??? Han ni tre redan glömt???? Ja, ja, man lever bara en gång... Om det gick att skicka kilon av sin vikt skulle jag GÄRNA ta emot ett antal kilon, har gått ner i vikt, ca 5 kg, sedan vi sågs sist, och det är inte bra. Jag äter bara äkta grädde och smör i maten, mycket fet mat, men det hjälper inte. Livet och kilona är ofta orättvisa. Stor kram

2010-04-06 @ 14:46:48

Postat av: Anne

Självklart ska det vara "har ni tre redan glömt"

2010-04-06 @ 14:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback