"Det finns inget dåligt väder...

2010-04-27 @ 11:08:34
...bara dåliga kläder"
Var det inte så lärarna brukade säga när man skulle på klassutflykter i skogen en -40 gradig iskall
vinterdag som oftast slutade med att  3/4 av klassen hade fått svåra frostskador eller när man skulle spela brännbollsmatcher på gympan trots att Nyheterna klart och tydligt har varnat för orkaner och tornados och regnet dränker hälften av alla stackars ungar på den översvämmade skolgården?!
Nått i den stilen var det nog iaf...

Jag må vara galen och smått självmordsbenägen men idag är dagen då jag tar fram cykeln och börjar ta mig till jobbet för egen maskin istället för en Wolksvagens... Varför, frågar sig säkert många nu. Varför Piia? Solen lyser med sin frånvaro, termometern visar på 4 grader och det blåser Iskalla vindar, och framför allt, du har ju för i h-vete körkort människa!!! Vem fan i sitt rätta sinne cyklar då istället för att bila?!

Ja... ni har rätt, det var bra frågor och bra argument. Mmm... Jag vet faktiskt inte vad jag tänker med, som sagt, jag kanske är galen och smått självmordsbenägen, men idag är dagen, jag ska banne mig cykla till jobbet fr.om nu, OAVSETT väder! (iaf fram tills jag ledsnar)


Rör på fläsket, heja, heja!

Kommentarer

Postat av: mami

så där ja!!! förr i tiden cyklade jag mycket från Tuna till stan för att arbeta!!! vintertid bilade jag...kommer man igång så är det rätt skönt! ha en underbar dag...

2010-04-27 @ 11:34:54

Postat av: Sofie

Känner igen mig i det du skrev, haha, lärarna tyckte om att plåga oss stackars barn i väderlag som skrämmer vem som helst ^^

2010-04-27 @ 12:20:20
URL: http://toffifi.blogg.se/

Postat av: Emma

2010-04-27 @ 21:39:13
URL: http://n

Postat av: Emma

Det är ju superskönt att cykla! Iaf när det är soligt ;) Hoppas att du inte blir förkyld nu!

2010-04-27 @ 21:39:55
URL: http://nyymaan.blogg.se/

Postat av: blondie!:)

efter att ha trampat som en tok hela förra året, så komme rjag gå över till min cykel med växlar. kan vara en fördel att kunna cykla snabbt ifrån björnarna!!! haha

2010-04-28 @ 00:38:03

Postat av: Bullmamma

av; haha jo den var bra, men ja kan tänka mig att filmen skulle i helhet vara rätt så jäkla värdelös!^^

2010-04-28 @ 06:35:58
URL: http://klarhaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback