Veckans längsta dag..

2009-09-25 @ 08:30:07
Fredag. 10 Timmars arbetsdag innan jag får komma hem igen.... Jag är så trött idag att jag bara orkar att ha ett öga öppet. Har vänt så förbaskat på dygnet på sistone. Jag lägger mig sent men vaknar endå.... tidigt! För tror ni inte att jag vaknade helt av mig själv igår klockan 9? Nå men givetvis! Bara för att det var min enda dag av ledighet... Lagen om all jävligthet eller?  Jag förstår att för te.x småbarns föräldrar och hundägare så kanske det är att sova ut när man kliver upp 9, men det är det inte för mig.... Jag sover gärna till 13-14 när jag har "sovmorgon". Det mina vänner, är att sova ut!

Det har blivit förbaskat kallt ute de senaste dagarna. Har svårt att riktigt vänja mig vid det... Speciellt när det är så jävla kallt i lägenheten också! Det är drygt att kliva upp ur sängen för det är kallt på golvet, det är hemskt att kliva ut från duschen för då fryser man halvt ihjäl och Sen så måste man nästan klä sig i skoteroverall då man ska gå och sova eller sitta i soffan och kolla på tv för att det drar så förbannat från alla fönster! Får nästan urinvägsinflamation bara av att sitta här på köksstolen... Brr...Sen blir jag så himla torr och sprucken i händerna när det är kallt....

Så. Jag ska snacka med chefen idag, om jag inte skulle kunna få ta ledigt en 5-6 dagar i samband med löningen nästa månad.  Har hittat billiga biljetter till Rom då och dit har jag alltid velat åka! Jag menar, dööhh, det är ju rom lixom. Vem vill inte åka dit? Sen är Italien ett fantastiskt land också... Med den bästa maten!!



Men flytta ifrån detta hemska, kalla land, hade jag gjort helst idag!



Kommentarer

Postat av: mami

har inte Lulebo satt på värme ännu??? Fast vi har oxå bara 18 här nere på morgonen om vi inte ha eldat kvällen före...då är det 21, joo vinter är på väg och det känns tufft!!!ha en bra dag!!!

2009-09-25 @ 10:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback