Inte ett dammkorn..

2009-09-18 @ 08:26:58
..så långt ögat når här hemma! Jag drabbades av ett städryck utan dess like igår. Man kan lugnt säga att jag gick lös på indredningen. Det tog mig flera timmar av slit och svordommar men attans så fint det blev när det var klart. Nu skulle man kanske tillochmed våga låta folk komma och hälsa på en! Har ju som tidigare nämt, städvägrat i ganska många månader så det såg ut som själva FAN hade sitt Europeiska huvudkontor här hemma. Jag var ledig igår och då jag vaknade av att jag höll på att kvävas av att näsan var igen täppt med damm så kände jag att det fanimig fick vara nog! Inget illa mot tomi (som städat lite då och då trots min strejk) men han städar inte bra! Tror inte att han ser smutsen på samma sätt som jag... när jag väl sätter igång så gör jag verkligen ALLT! Dammtorkar, plockar, skurar, torkar lister m.m, m.m....

Efter att städningen var klar så blev jag så sinnesjukt sugen på kladdkaka ochh grädde. Jag höll seriöst på att börja stor böla som en liten unge, jag var så sugen.... Men istället för att köpa en så gnällde jag om hur jävla synd det var om mig för att jag inte får äta någon kladdkaka!! (Vem f-n hindrar mig igentligen? Det är ju ingen som bryr sig om vad jag äter!!! haha) Sen lite senare på kvällen så körde jag hem Emma från jobbet och hon berättade att hon skulle hem och äta en stooor påse godis, och sen så höll hon ett trovärdigt pepptalk om hur man ska äta vad man vill och vara lycklig, istället för att svälta sig snygg och vara olycklig på vägen... och det fick mig att bestämma mig, jag skulle jävlar i mig unna mig kladdkaka och vispgrädde!!!! och det gjorde jag... och förbannat gott var det också!!! och ingen ångest har jag idag heller! Tack emma för din top coachning!


Jobb idag 9 till 19... Lång dag med andra ord... men sen så har jag ju å andra sidan helg.




Stress iväg.



Kommentarer

Postat av: mami

VAD!!!har du fått städmani???om det forsätter länge är du välkommen hit och fortsätta...du är den enda som jag vet som brukar dammtorka t.o.m. tavlorna på baksidan...hehehh

2009-09-18 @ 11:42:19

Postat av: Anonym

Jag älskar denna Piia. kan ej förklara, du är, men kan ej förklara, Nu när jag känner så, skulle jag din "svärmor" boka tid, hos dig...gäller lite s.k kvinnobroblem...

2009-09-18 @ 13:27:10

Postat av: Anonym

Nu menar jag ej städningen, utan detta gäller annat kvinnosamtal, vill höra din åsikt.

2009-09-18 @ 13:33:42

Postat av: Päivi

nu är det ine så, att jag menade städning, Nu är det mera kvinnliga saker...

2009-09-18 @ 13:45:59

Postat av: päivi

skit i det jag skrev , boka tid och hoppas vi ses, behöver dina råd...så är det

2009-09-18 @ 14:03:00

Postat av: päivi

vi ses i morgon, förklarar allt...

2009-09-18 @ 14:35:42

Postat av: piia

det låter bra! vi tar det då, blir nog enklast så. =) kram

2009-09-18 @ 20:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback