Upprepning

2009-10-26 @ 21:39:38
Idag har jag varit äckligt rastlös och uttråkad. Varenda sekund från det att jag slog upp ögonen imorse, fram till nu, har känts som en cd skiva som har hakat upp sig och som gastar samma ord om och om och om och om igen. Repeat från igår. Repeat från dagen innan. Allt jag har gjort har varit en upprepning av saker som jag gjort tusen gånger innan. Visst är det ju så att man upprepar sig annars också, men idag så har det känts hemskt! Jobbar man så har man ju oavsett om man gillar det eller inte, rutiner.

Jag väcktes av klockradion och tvingades kliva upp. Yjäkk, idag och alla andra dagar...
Jag åt frukost. Blä, det gör jag varje dag!
Jag for till jobbet. Blah, det gör jag 90 procent av alla dagar på året med.
Människor kommenterade min utklädnad. Jippie, det har de gjort varje dag nu i 2 veckor.
Jag körde bil. Woppiedoo, samma sträcka som varenda dag.
Jag duschade. Hmm, känns som att jag gjort det förut också?!
Jag sitter framför dator och bloggar/facebookar nu. Whaat, har det hänt tidigare måntro?
Jag ska se ett nytt avsnitt av desperate housewives snart. woho, som jag gör varenda vecka.
Sen ska jag sova igen. FAN-FREAKING-TASTISKT, för det gör jag ju aldrig annars va?

Sedan så kommer det att börja om igen från början.... Suckar. Big time suckar.

Det brukar inte störa mig så förbaskat mycket annars, men som sagt så är jag UTTRÅKAD IDAG!!! Jag vill så gärna att det ska hända något nytt, något oförutsigbart och roligt snart. Lite som ett kinderägg vill jag att det ska vara. Spänning, överraskning och choklad. Det är vad jag önskar mig. (men inte ett kinderägg dock, det kan jag ju vänta mig... och då är det ju inte längre kul...)

Måntro om det är måndags syndromet som jag drabbats av?

Kanske det, kanske det.


Imorgon är en ny dag, kanske är jag inte lika rastlös då. Eller så är jag det, men då drar jag banne mig till... Svappavaara!!!!



Kommentarer

Postat av: mami

kom nyss hem...hela långa dagen:blodprover,läkarbesök,tandläkare,apotek,10-tals telesamtal att boka nya tider hit o dit för fadro!!! No, iallafall träffade vi Doris(Magnus mor) som berättade att ni, hela personalen, hade fått mycket beröm av stora chefer från Danmark!!!Grattis!...kanske får du åka nu till Odense ToyRus och träffa din syrra,hih...kram

2009-10-27 @ 16:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback