Whats my name? Say my name! And yours to...

2009-10-28 @ 21:38:40

Vilken dag det har varit.... Den bästa beskrivingen på den kan bokstaveras: H-E-M-S-K. Hemsk. Horrible på engelska, kauhea på finska.
Det känns som att 7 av 10 personer som jag mött idag har varit sura, griniga, arga, anklagande och otrevliga.
Oh-my-lord att jag överhuvudtaget ens har överlevt denna dag.... Det är ett under i sig. Dock så kan det ha att göra med en räddande ängel som uppenbarade sig bara sekunder innan jag fick ett nervöst sammanbrott, Min kära syster! Hon kom in på jobbet och fick mig till att skratta så att tårarna började rinna! Jag älskar den underbara, råa och typiska Nousiainen humorn som hon och jag delar. Får alltid skratta så att jag nästan gör ner mig när jag umgås med henne. Gotta love her!

Förövrig så tycker jag att det borde vara lag på att bära namnskylt på sig. Var man än är! Här om dagen t.ex så träffade jag en person som kom fram till mig och utbrast; -Nämen HEEEEJ Piia! Jasså, du är i stan igen? Jag hörde att du hade flyttat till London? -Aaa...men det var inte alls långvarigt....sa jag. -nähä, jasså, men sen var du till övik ett tag också va? men jaa, vad roligt att träffa dig igen, fortsatte denne... -Jaa... mm... så, vad gör du nu för tiden då? försökte jag luska lite.. -nä, jag jobbar kvar där jag alltid varit, svarar personen då. -Måste gå, hejdå, kul att ses igen! -aaa, hejdå... säger jag och har INGEN ANING om vem det var som jag just hade talat med.... Försökte verkligen bläddra igenom hela mitt liv i hjärnboken men det var helt blankt.... Jag som har värdelöst namnminne brukar ialf minnas ansikten någorlunda men icket! Tycker verkligen att det inte vore dumt med lag om namnbricka! För mitt namnminne är verkligen lika med noll!!!
Så jag vill be dig, kära läsare att nästa gång vi ses, oavsett om jag känner dig bra eller inte, så var god och uppge ditt namn, nummer  och sen senaste skattedeklarationen så återkommer jag till dig när jag har tid. Tack på förhand!


Nu ska duscha av mig den jobbiga arbetsdagen, lägga mig till rätta i soffan och njuta av ett färskt avsnitt av sons of anarchy. Dagen må ha varit hemsk, men den kommer nog att sluta lyckligt åtminstone.


Smiley face!


Kommentarer

Postat av: mami

KINNUNEN fick oxå gott skratt, tack!!!

2009-10-29 @ 18:47:15

Postat av: Heidi

Hej käre kusin! Undrar om det är ett släktdrag det där? JAG är oxå urusel på att komma ihåg namn. Ansikten är oftast inga problem, men namn!?? JAg röstar oxå för obligatorisk namnbricka!!

2009-10-31 @ 23:32:19
URL: http://heidin72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback