Får jag låna? För evigt, Tack!

2009-11-04 @ 11:22:59
Som tjej så har man ett oförklarligt begär/behov av att låna kläder av andra. Vare sig det är sin mammas, sina kompisars eller sin killes/tjejs kläder, det spelar mindre roll. Så länge det är andras kläder så är det okej. För mig fungerar det så att jag lånar praktiska kläder av mor (regnkläder, oömma kläder, jackor m.m.), snygga party kläder av vänner och av tomi så tar jag allt jag kommer över! Tills han kommer på mig vill säga... Jag kanske inte alltid frågar om lov när jag "lånar" om jag säger så... Varför är det så att de skönaste och bästa kläderna man kan ha på sig redan ägs av ens kille?? Det spelar ingen roll att man köper liknande plagg själv, nej, de är hur som helst inte i närheten av lika sköna som han har.... han kanske vill byta? Tog ju faktiskt en stor storlek. Nähä, han ville tydligen inte ha mina baby rosa mjukisbyxor eller min neonblåa munktröja. Så snålt. Vill ju ha hans jeans och t-shirts! Jag skulle aldrig neka honom att låna mina kläder! Men se det går ej för sig. T-boy vill inte ha på sig mina trosor när han sover (jag har stulit/fått flera av hans boxers som jag älskar att sova i!) eller gå omkring i mitt oversize linne med röda hjärtan på. Hmm... Jag försöker ju bara vara snäll och erbjuda han fri tillgång till min garderob. Jag förstår inte hur han kan avböja ett sånt erbjudande?

Sen om jag väl har lyckats sno en tröja av han som jag sedan haft på mig på allmän plats, ja då har han inte på sig den tröjan något mer! Jag börjar starkt misstänka att min sambo lider av tjej-bacill skräck!

Varför har vi tjejer ett sånt starkt behov av att låna kläder av andra? Gärna av våra killar dessutom.

Jag har kvar en massa kläder som jag har "lånat" av gamla pojkvänner/tillfälliga killar i mitt liv... och jag skulle ALDRIG NÅGONSIN lämna tillbaka dessa idag! No way José (hans gråa fila mjukisar är för övrig de skönaste mjukisbrallorna, ever!)!


Visst är det väl så att när man lånar någonting så får man också behålla det? Är det inte så man säger "lånat är lånat och kommer aldrig mer igen"....?

Kommentarer

Postat av: mami

så...jag får behålla allt som jag har lånat av dig?

Thanks!!!!

2009-11-04 @ 19:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback