Kaoset skapar minnen som varar.

2009-11-20 @ 08:27:28
Min enda lediga dag igår torsdag. Som vanligt så hade jag planerat in en massa saker som skulle göras, Och som vanligt så blev absolut inget av det gjort! Håret skulle klippas, killarna på verkstan skulle skällas ut, resväskan skulle packas upp, lägenheten skulle städas och sen så hade jag planerat in att hinna med en fika med en kompis också.

Jo tjena. Vaknade halv två men var endå så trött att jag låg och stirrade i taket en halvtimme innan jag hade samlat ihop nog med energi till att kliva upp ur sängen. Så jag kokade mig kaffe a´la starkt-så-att-näshåret-riskerar-att-frätas-upp-av-ångorna klass och sedan så slog jag ner mig i soffan en stund.
Big misstake. För där blev jag liggandes i 2 timmar helt oförmögen till att resa mig upp. Koffeinet tog två timmar på sig att sprida sitt gift genom mina vener och nå fram till energibanken. (visst kan jag om människokroppen som ingen annan?!)
Antar att det var för att jag inte fått sova ut något sedan vi kom hem. Vi kom till arlanda natten mot tisdag vid 2 tiden på natten (planet var ca 3 timmar försenat), sen så "sov" vi resten av natten på en träbänk.... och alla med en gnutta fantasi kan nog tänka sig hur bra man sover på en sådan. Minsta lilla ljud man hör får en att bli klarvaken igen. Minsta lilla ljud för mig var (som har ganska dålig hörsel) när tomi, som hade hört ett ännu mindre ljud, hastigt lyfter på sitt huvud (som får bänken att knarra och skaka till) för att försöka lokalisera muspipet, fotsteget, mördarens andetag eller vad-det-nu-än-var-för-ljud-som-väckte-honom-för-femtielfte-gången och sedan frågar mig för tolvftehundrade gången om jag är vaken. Vilket jag då givetvis är. Eller blir. Var det inte det som väckte en just den gången så kunde man räkna med att kylan fick en till att piggna till! Så höll det på tills det var dags att flyga hem på morgonen. Efter en snabb dusch så var det straight to work för oss båda....

Nu förstår nog även ni som inte har en gnutta fantasi att man blir gode trött av en sådan upplevelse!

Men vet ni vad? I smyg så älskar jag sådana där upplevelser! Det är de tillfällen som skapar minnen. Det är sådana saker som gör intyck. Det är en sådan grej som jag kommer att berätta om för någons barnbarn om 40 år!

Så det blev inte mycket gjort igår. Men som tur är så är min Johan precis lika segstartad som jag på sina lediga dagar, så vi tog en seeeen lunch ihop på waldorf och sen for vi och köpte snarra karra plus chirre och kom hit och kollade på film och hade myskväll. Så dagen blev riktigt bra till slut.









http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5480054.ab
Det ni!

Kommentarer

Postat av: mami

nu förstår jag att du inte hörde telefonen...kram

2009-11-20 @ 12:42:28

Postat av: Angelika

Nej vi har inte det! Skulle bränna ut igår men fanns inga bra versioner, alla var bara filmade från bio duken :( Så jag hoppas det blir i helgen iaf :-) Alla säger att den är Sååååå läskig!! :P wiiiie

2009-11-20 @ 21:31:26
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback