Ljuva 80-tal.

2009-05-04 @ 09:58:03

Häromdan så köpte jag filmerna "stockholmsnatt" (den med paolo roberto,ni vet?) och "G - som i Gemenskap". Två svenska 80-tals filmer som jag ville minnas att jag tyckte om då jag var liten. Åh herregud, säger jag bara..... Smaken på vad man tycker är bra och inte kan förändras ganska så drastiskt på 20 år! Så folk såg ut då! Så B-kvalitet det är på filmerna och skådespelarna. Yäkk. Kläderna.... Mmm... axelvaddar och hockeyfrilla. Hur kunde man bli kär i någon som såg ut så som alla gjorde? Var det ingen som kollade sig i spegeln och tänkte, hmm, om 10-20 år så kommer jag att ångra denna outfit något så fruktansvärt? Kan då tala om att varken jag eller tompa längre uppskattade filmerna, som man en gång i tiden har tyckt är bra. Allt kommer ju tillbaka också men jag ber en bön för att just axelvaddar och hockeyfrillor ALDRIG ska bli moderna igen..... Det skulle vara mer än vad jag kan tåla. Däremot så saknar jag de pyramidformade festis förpackningarna! De ser jag gärna ute i butikshyllorna igen.


Jaja.

Helgen.
Helgen var riktigt trevlig. Har umgåtts med vänner hela dagarna. I fredags så gick jag och tompa och satte oss på Allstar och tog oss en varsin kall en. Träffade gamla vänner och bekanta som man inte sett på länge. Riktigt kul hade vi. Kvällen gick så otroligt fort bara, innan vi ens hade fattat det så stängde stället och vi blev utkastade. haha. Bara att åka hem och sova alltså. I lördags så tog jag och tompa en liten utflykt till storheden. Där vi tog en promenad och sedan bara satte oss ner utanför ica maxi med varsinn mjukglass och njöt av det fina vädret.

På kvällen så var det grillning hos malin och kenneth som gällde. Johan bjöd på sin goda potatissallad. Även fast att jag sprang och kissade hela tiden, och tompa var tyst & skum, och Johan bara bad om ursäkt hela tiden så att vi gjorde malin nervös, så blev det tillslut en rolig och trevlig kväll! hahaha. Dock så slocknade jag och tomi i deras soffa när vi höll på att kolla in semesterfilmen från sydafrika. Vi var trötta. Ordentligt trötta. Tur att vi fick låna malin & kenneths gästrum så att vi slapp den jobbiga resan hem den kvällen. Det tackar vi för.

Igår när vi vaknade så var vi hur pigga som helst. Så vi tog en liten promenad till bussen och sen åkte vi och handlade ordentligt med frukost innan vi for hem. Och eftersom att söndag här hos oss är Naked sunday så åkte kläderna av illa kvickt så fort vi kom innanför dörrarna. Dock så kom svärföräldrarna och hälsade på oss under dagen så då var vi faktiskt tvugna att klä på oss igen..... Vi må vara nudister men vi är inte så extrema! Nåväl, idag är det topless monday, och imorgon så är det pantiless tuesday osv osv osv, så jag behöver ej gråta mycket för en påklädd söndags skull! hahah.


Ah, jag är som jag blev men inte som jag borde.




Har redan hunnit med att vara till sunderbyn denna morgon. Jag är energisk och effektiv i dessa dagar. Månne är det solen som gör det eller kan det vara så att jag utan att vara medveten om det, har börjat gå på amfetamin?


Hoppas och tror iallafall på att det är årstiden som har den effekten på mig.



Ajdö.


Kommentarer

Postat av: Malin

Jobbar du i morrn?iså fall vilken tid börjar du?skulle behöva snålåka med dig om det går?våran saabilainen är på service:)

2009-05-05 @ 16:16:07
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback