Jord timmen.

2009-03-29 @ 10:10:19
Igår var det ju, som säkert ingen har missat, Earth hour. Vi deltog givetvis i den. Släckte ner och drog ut alla kontakter och gick ut på en liten kort promenad här i kvarteret (förvånansvärt få som faktiskt hade släckt ner!) och sen så kom vi hem och gjorde det där fina som vuxna gör! Wow, bristen på tv, dator och mat (öppnade inte kyl/frys under timmen heller) kan ha den effekten på människor.
-Jaha, vad ska vi nu göra då?
-nåå, prata kanske ?
-Om...vadå?
-Näha  vi skiter i det.... Ta ficklampan och läsa en bok?
-Nää-ää så tråkigt...
-Okej, ska vi ha sex kanske?
-Jaa, varför inte, gärna för mig, jag är på(HA-HA)!

Visst ääär vi romantiska?!

Annars så har det inte varit så mycket mer i helgen än jobb för min del.... Hade en riktigt fin dag på jobbet i fredags. Vi hade "utvecklings" samtal. Var lite nervös innan faktiskt, hade lite -Im-in-trouble-and-my-principal-is-going-to-kill-me känsla över det hela! (ja, jag var en som ofta fick skäll av lärarna. Och ännu mera -Du är en bra tjej Piia, meeeen...du skulle kunna bättre) Sånt sätter sina spår. Jag tror alltid att jag har gjort något fel, vad det än handlar om.... Tror inte på att jag faktiskt kan göra ett bra jobb eller något rätt för den delen heller. Men ialf, hade möte med chefen och han var sååå nöjd med mig! Jag har aldrig fått så mycket beröm i hela mitt liv känns det som! Både för hur jag gör mitt jobb och hur jag är som person. Han var så allvarlig också att man inte kunde annat än att ta åt sig. Jag som är en bekräftelse torsk fick verkligen en egoboost av det. Någon annan måste säga att jag är bra, annars är jag inte det, tror jag alltid.... Kanske borde jobba upp självförtroendet lite och ta lite mer plats i världen? Jag kanske inte är så jävla värdelös som jag alltid tror? aaa... kanske inte.



Ojdå, nu måste fastnade jag här, det var inte riktigt meningen. Jag måste iväg på jobbet ju!


Tingeling tingeling

Kommentarer

Postat av: Angelika

Jag förstår att du ångrar dig lite. men nu kan du ju förbereda dig i god tid på det "hemska" beskedet som komma skall =P



Helgen har varit suveränt bra, mycket umgänge osv :-) Hoppas din helg varit toppen också! =)

2009-03-29 @ 20:54:34
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Postat av: mami

vi släckte allt oxå...spelade Chicago...med massor av kandels!!!!Kramiz, vi ha vår dag på onsdag, eller??Fast jag kör nu ALLEVO-kuren, få väl köpa ett GI-mål...

2009-03-30 @ 17:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback