Shopaholic.

2009-06-12 @ 06:55:13
Nä nu får det fan ta och räcka. De senaste dagarna så har jag shoppat som om mitt liv hängde på det! Mitt Visa kort har använts flitigt och tusen tals kronor har har dragits från mitt konto. Damn it alltså! Det har varit ett riktigt hets handlande också. Panik, måste köpa det och det och det, och fort måste det göras! Har befunnit mig i ett drog-påverkat, vakum liknande tillstånd då jag sprungit runt, runt på stan.

Efter att jag har köpt något så är det som att jag får ett riktigt high rus i några sekunder och sedan får jag ångest för att jag handlat för så mycket. Så då måste jag handla ännu mer för att komma över det. Wow, jag börjar verkligen förstå hur det är att vara shopaholic -på riktigt!

Jag är ju medveten om mitt beteende så jag tror inte att det är något som kommer att bestå. Jag gissar på att jag bara söker kickar just nu. Det är ju så, slutar du med ett beroende så vill kroppen (eller hjärnan?) ersätta det med ett annat. Jag kan verkligen erkänna att det stämmer. Att shoppa eller äta har helt plötsligt blivit en mani. Mycket på en gång och fort, fort ska det gå!

Dock, så är jag fortfarande snusfri! Men att man kunde bli såhär obstinat, så långt efter att man faktiskt slutat hade jag ingen aning om!! Trodde att ALLA besvär skulle försvinna efter.... dag 4 typ! Ack så fel jag hade. Om någon hade berättat för mig innan hur svårt det är att sluta snusa, så vette fan om jag hade gjort det alltså! Det här med att man sparar pengar..... Glöm det! Man hittar något annat att slösa det på istället..... Men mina kära vänner, jag är snusfri! Och jag vill endå gärna tro att det blir bättre sen. Kanske man hittar sig ett ofarligt beroende? som.... stickning kanske? Jag hoppas då det.



En annan sak som skrämde mig i morse var detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5370292.ab
När jag 05.40 kliver upp ur sängen, yrvaken som få, så är detta det första som tomi berättar för mig. och jag höll på att freaka ur på riktigt! Det är alldeles för skrämmande och läskig information att ta in så tidigt på morgonen!!
Någon annan än jag som kommer att tänka på filmen Final Destination  när de läst detta? Usch så läskigt.... Tänk om det verkligen finns ett bestämt datum då man ska dö, och om man på något sätt undkommer det så jagar döden dig tills den får tag på dig.... Tänk om det finns ett öde? Att allting är förutbestämt redan från början och det finns inget man kan göra åt det. Fy vad jobbigt att tänka så. Ni ser, för stor nyhet och för att ta in såhär tidigt på morgonen!!



Nä, nu ska jag duscha av mig alla obehags känslor och försöka bli pigg och glad till jobbet.




Ha en trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Postat av: mami

hyi kun kauheaa, luin sen!!

2009-06-16 @ 16:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback