Själsligen och mentalt..

2009-07-14 @ 02:24:57
..så har jag redan lämnat denna stad för länge sedan. Jag bor sedan många år på en fantstisk paradisö, där jag om dagarna ligger i en hängmatta och om kvällarna så serverar jag kall öl till törstiga turister på min egna lilla strandpub. Eller så Pluggar jag spanska i en stor spansk talande stad där jag bor i en liten etta mitt i centrum. Eller så lever jag på resande fot. Hela tiden. Med bara en liten väska på ryggen. Jag bor där jag om natten lägger ned mitt huvud. Jag träffar ständigt nya människor och jag vet aldrig åt vilket håll jag nästa dag styr mot. Själsligen och mentalt så är jag redan där. Det är bara fysiskt som jag måste ta mig till att lämna mitt såkallade liv här hemma. Det liv som så sakta äter upp mig innifrån. Jag har så länge längtat och bett om att få stöd och sällskap i att följa mina drömmar, men jag inser nu att slutligen så måste jag stå själv. Jag måste erkänna för mig själv att andra människor, hur mycket jag än älskar dem, inte har samma drömmar och framtidsmål som mig. Men jag kan inte leva för andra längre. Jag måste börja leva för MIG! Jag vill inte, och jag vägrar att ångra mig för att jag bara nöjde mig i mitt liv.....

Därför så har jag tagit detta beslut. Jag lämnar Luleå... Det kommer inte att hända imorgon och inte nästa månad, men planerna har börjat smidas och pengar har börjat sparas. Jag har redan en liten aning om var jag ska börja, men det kan komma att ändras allt eftersom. Men det gör inget. Man ska inte planera för mycket.... Det blir roligare så. Men en liten grund plan kan ju endå vara bra att ha. Drömmarna finns ju där, och mentalt så är jag redan borta. Nu ska jag även se till att få bort min kropp härifrån. Jag har inte längre någonting att hämta här i Luleå. Jag tackar och bockar för allt som varit, men jag hoppas att tiden tills jag tar mig härifrån går jävligt snabbt!!

Så, börjar ni förstå nu?


Lite nattliga tankar.......










(Jag känner mig inte hemma här och ett hem är något som är viktigt att ha....)

Kommentarer

Postat av: mami

jag längtar oxå bort...har egentligen längtat hela mitt liv! Kramizar massor...

2009-07-14 @ 10:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback