Marley & Jag

2009-01-25 @ 22:21:40
Jag läste ut en bok som jag fått av tomi i julklapp ikväll.
"marley och jag" heter den. Handlar om en familj och deras hund marley.
Herregud så jag har gråtit ikväll...... I de sista kapitlerna var marley 13 år gammal, och han blev tröttare och sjukare för var dag som gick.... till slut var han så dålig att de var tvungna att låta honom somna in. Det var så otroligt sorligt och jag grät som ett otröstligt litet barn! Det påminnde mig så mycket om våran älskade hund Ben som somnade in för några år sedan...... 13 underbara år fick jag med honom, och jag kan stundtals sakna honom så otroligt mycket än idag.
Kärleken till en hund går inte att jämföra med någonting annat. Den är så sann och ärlig. Ben var min bästa vän utan tvekan....

Usch så sentimental jag känner mig just nu. Önskar att jag kunde ha min kära Rajsan här just nu. Hon var en stor tröst när Ben gick bort. En minst lika älskvärd hund som Beni var. Men tyvärr så är min sambo allergisk så vi kan ej ha henne här mer än kanske en dag utan att tomi börjar känna av det. Tråkigt, men inget vi kan rå för.

Huja. Det är otroligt att man kan älska och sakna en hund så himla mycket.... men för oss som har hund och älskar dem så är de så mycket mer än så, de är familjemedlemmar!!


Saknar dig Ben, jag glömmer dig aldrig!

Älskade Ben

 



(Ovan: Ben. Under: Rajsan)

(skriver om helgen som varit, i morgon. Orkar inte med det just nu.)

Kommentarer

Postat av: mor och far

No niin, nyt täällä on 2 lisää jotka itkee...vi saknar Beni också...och Rajsan saknar han too!!!

2009-01-26 @ 15:43:24

Postat av: Malin

SÖÖÖT BENI:) dom ser ju ganska lika ut Beni och Rajsan typ bara färgen som skiljer och könet kanske..

JAG LÄNGTAR TILL FREDAG FAN VA NICE ALLTSÅ!!

Sen åker vi på kryssning jag vill åka till tallin :)vill och vill som kenneth alltid säger du bara vill och vill JAAA JAG VILL hälsa Tompa han är min nya idol puss

2009-01-26 @ 16:42:33
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback