Så dåliga låtar

2009-02-07 @ 21:36:44
det är i melodifestivalen ikväll. De suger verkligen balle allihopa utom möjligtvis den första... tick tock eller vad den nu heter. Kan bli helt okej när man hört den några gånger.

Jepp. som ni hör så sitter jag bara och tar det lugnt ikväll och kollar på ovan nämnda festival. Är så slö denna helg att det passar mig alldeles utmärkt att inte göra något. Skönt att slippa vakna upp och vara bakis i morgon.

Igår så gjorde vi inte heller så mycket. Tompa gjorde thai gryta, vi drack vi någon öl var och satt & surrade. Eller det var mest jag som stod för surrandet... Karln var så trött igår att han mest låg i soffan och försökte halvt om halvt att hänga med i allt som jag sa. Jag har kommit på värsta idén om vad jag vill göra i mitt liv så jag var väldigt exhalterad och ivrig igår när jag så fort som möjligt försökte berätta alltsamman. Men jag tror att tompa nickade att han tyckte om mina planer eller så somnade han bara till helt enkelt.... hahaha. Jag vet inte, men jag tycker iallafall själv att jag har en rätt så fin plan. Det kommer ta några år innan planen sätts i verket, så ni får snällt vänta till år 2012 innan ni får veta vad jag babblar om!


Idag har vi varit till Jokkmokks marknad med Malin och Kenneth. Det var trevligt att bara gå om kring och titta på allt. Ännu trevligare hade det nog varit om det inte hade varit så satans jävla kallt bara!! Både jag och tompa (som inte är några utomhus människor för 5 öre) höll på att tappa tårna, så mycket frös vi om fötterna! Händern höll också på att trilla av......... Vi funderade nästan seriöst på att köpa en pälsmössa för 2500 (!!!) kronor! Den lockade faktiskt gode mycket när man stod där frusen och kall, & såg alla lappar som gick omkring och svettades i sina renpäls munderingar. Så i år kära mamma och pappa min, så vill jag ha äkta (fejk?) renskins skor, handskar, mössa, byxor och jacka i julklapp. Går nog inte på mer än cirka 10-15 tusen kronor kanske?! No biggie. Tackar!



Så, nu ska jag fortsätta med att göra så lite som möjligt och se så mycket som möjligt på dumburken.

Ajöken löken.



добрый вечер!



   

Kommentarer

Postat av: mami

du skulle ha kommit och lånat alla mina renskinngrejer...t.e.x äkta, handskydda skor etc. OOH vad pappa älskade låten "SNÄLLA, SNÄLLA" heh heh

2009-02-07 @ 22:03:08

Postat av: Sara

Man orkar inte alltid vara så ambitiös (i synnerhet när det inte händer ett skit)...förresten - Jokkmokk utan att ens slå mig en signal, här blir man lite sårad, fröken Piia.

2009-02-08 @ 20:26:52
URL: http://zaramara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback