Mamma har oftast rätt.

2009-02-08 @ 20:20:31
Jag ringde till mor min tidigare idag eftersom jag sökte sympati och förståelse för mitt värdelösa mående. Hon föreslog då att jag skulle storstäda lägenheten för att på så sätt få utlopp för min agressivitet. jaja, sagt och gjort, jag tog på mig mp3 spelaren och körde igång. Och hon hade faktiskt rätt min kloke mor. Efter kanske en halvtimmes städande så var jag inte längre lika förbannad. Tur att jag har en mamma som själv har hemsökts av sjukligt elaka pms monster, så hon vet precis vad man ska göra för att bli kvitt dem!

Jag har dammtorkat varenda millimeter av hemmet, städat ur min garderob (som såg ut som om det testats bomber och granater där i) , kastat en massa gammalt skit vi inte behöver mer, städat badrummet noga, rensat i smiklådan, dammsugit och plockat..... tompa var schysst och tog tvättstugan själv och sedan så skurade han.

Våran lägenhet har nog inte varit såhär ren sedan vi flyttade in! Det var verkligen ett bra sätt att vara destruktiv på. Slåss med trasa och dammsugare istället för med nävarna. Kan verkligen rekomendera det om ni är på riktigt dålig humör någongång. Känner mig faktiskt mycket bättre nu. Det värker inte lika mycket länge (har iofs knaprat värktabletter som om de vore godis idag), och jag är på bra humör igen. Tackar för dina goda råd kära mor! De var välbehövliga idag.


Nu blir det till att kolla på film resten av kvällen. Typisk söndags film ska det bli. Snowbuddies. Gillar att se lättsamma disneyfilmer (helst med hundar i), det har blivit något av en tradition hemma hos oss. Every sunday, all year long.



hyvää iltaa!

Kommentarer

Postat av: mami

My wonderful girl...I like you...I love you...that`s it!!!!!

2009-02-09 @ 18:50:31

Postat av: Angelika

Tack för dom fin orden! Nu måste jag ju helt enkelt fortsätta med min skrivning på bloggen ;-)

2009-02-09 @ 19:39:37
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback