Dagens klantigaste.

2009-02-25 @ 20:49:11

(Låt inte min mörka hårfärg lura er..... innerst inne är jag en dum blondin!)
Ibland är jag så klantig att jag faktiskt borde få en utmärkelse av något slag.....Jag skulle göra chili con carne (den blev by the way helt gudomligt god!) här för ett tag sedan och hade köpt spansk peppar som jag skulle ha i. Johan var med mig i affären när jag köpte den och han var noga med att påpeka att jag INTE skulle klia mig i ögonen efter att jag tagit i den. Ja, men det är väl självklart sa jag. Inte ens jag är så dum att jag skulle göra en sån sak. Mmmm..... Vad tror ni händer efter att jag skurit pepparn i småbitar? Jo, det börjar klia i ögat OCH näsan i exakt samma stund. Så med ena handen börjar jag klia i ögat och den andra försöker jag fixa till näskliet. Jepp. SMART FLICKA!! Fy faaaaaan så det sved vill jag lova!!!!  Det svors på många olika språk i mitt kök kan jag tala om för er! Förhoppningsvis så har jag lärt mig till nästa gång, men om jag känner mig själv rätt..... så har jag inte det!


Jag och Johan har varit riktiga hurtbullar idag. Han kom över till oss imorse och satt så snällt brevid mig när jag tittade på Hem till gården (Världens bästa serie! Jo, jag menar allvar!!) Vi drack lite kaffe och surrade. Sen så var jag schysst och bjöd han på broccoli när jag fixade lunch till mig själv. (Visst är jag en generös vän?! hahaha) Efter det så kom vi på att vi skulle ut på långpromenad, iom att det var så fint väder ute. Så vi hoppade i bilen (?!) och åkte till södra hamnen, där lämnade vi bilen och gick ut på isen och traskade till en ö nån bit bort. Det var riktigt trevligt. Det är så härligt att vara ledig mitt i veckan.... Hinner som inte umgås med mina vänner annars.
Sen åkte vi förbi Johans mor och surrade med henne ett tag, och så hann vi även med en liten snabbvisit hos Malin och Kenneth.


Mmm... Det var min dag det.

I morgon är det back to work igen. Min nästa lediga dag blir först nästa onsdag.... Aja, men det blir nog bra endå.



Jo föresten, Våran hund Rajsan är med i denna veckas Hänt Extra. haha. Vi har en kändis i familjen! Det finns en sida där man kan skicka in bilder på sina djur, sidan 35 för att vara mer exakt. Så jag tycker absolut att ni ska köpa veckans upplaga!


Det var allt för idag.


(jag och johan på promenad denna vackra vinterdag)



êvar baş!


Kommentarer

Postat av: Malin

Nice pic:)

2009-02-25 @ 23:32:17
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Postat av: mamma, pappa, Ellen

Vacker bild av två vackra vänner...

2009-02-26 @ 06:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback