15 minutes of fame

2009-04-17 @ 00:11:39
En kille på jobbet sade häromdan att han ska anmäla mig till "singing bee" för att jag kan texten på alla j-la låtar i hela världen, som han uttryckte det. Ja, då skulle jag ju iallafall få uppleva mina 15 minutes of fame om inte annat. haha. Ironiskt egentligen att jag lär mig texter till låtar väldigt snabbt, men har ingen som helst sångröst till att sjunga dem... inte ens halv bra. Men jag sjunger hellre än bra. Hela tiden. Alltid. Störande ofta. Men inte fasen skulle jag vara med i nått sjungande bi program för det. oh men aldrig! Nä, ska jag ha mina minuter i rampljuset så ska det isf vara i ballar av stål. Fast man kanske måste vara lite känd redan innan för att få vara med där och sjuka sig? Nååååväl. Där sprack det då. Tar nog och lägger ner kändishysterin. Jag är så nöjd så med att vara en nobody. Honestly!



Idag har jag lekt duktig hemmafru. Jag fick nå konstigt ryck efter att "hem till gården" slutade. Städ-ryck närmare bestämt. Jag plockade, jag skrubbade, jag dammsög och jag gjorde allt med ett leende. Yupp. Utrustade mig med mp3:n, sjöng och dansade samtidigt som jag städade hela lägenheten. Hade riktigt roligt för mig själv faktiskt. Tänka sig, att det kan vara kul att städa ibland. Men bara ibland. Inte allt för ofta, men det händer. Sällan..... Men endå nån gång då och då. Yupp. Jepp. Yes.

Sen kom karln hem, och vi bestämde för att bege oss ut på en promenad. Först kom vi inte så lång. Bara några hundra meter hem till Johan. Där vilade vi oss ett tag innan vi fortsatte. En liten bit till. Hela vägen till affären. Ytterliga några hundra meter alltså. Och sedan hem igen. Allt som allt gick vi väl kanske en kilomter eller så, men iallafall. En promenad är ju en promenad oavsett hur lång den är. Vi kan ju låtsas åtminstone. Haha.



Chiki chiki, chaa chaa.



Nu ska jag lägga mig och sova.


Jobb 8-18 imorgon.


Förbannat skönt har det varit att vara ledig idag! Jag är på oförskämt bra humör nu faktiskt. Halleluja! Tänk vad jätte mycket sömn kan göra för en ibland.



iyi akşamlar!

Kommentarer

Postat av: mami

Du är lik din pappsen...alltså du har skitbra sångröst!!!Jag ska anmäla dig till singing bee, hur gör man?Tsingeling...

2009-04-20 @ 19:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback