Det är dags för fredags..vadå sadu?

2011-02-11 @ 11:29:08
Det är fredag. Och som reklamen säger så är det lika med fredagsmys, eller mus, eller hur det nu var det där. Det kan väldigt lätt missuppfattas som jag själv upptäckte här om fredagen..

Jag kommer hem en fredagkväll från jobbet, glad och aningen småpilsk (Let's make a baby lixom). Min make sitter i soffan och pustar ut över att ytterligare en arbetsvecka är över.

Jag: -Ohhh, darling, jag är he-emma!

T: -Hej.

J: -Vad säger du om lite "Nu blir det fredags-mus, om det så blir det sista vi gör, nu får du fredags-mus, hoppas inte föräldrarna stöör" (sjunger falskt)?
'
T: -Jaaaa, jätte gärna!! Hoppa in i duschen först så fixar jag ingredienserna!

J: -Ingredienser? Oh, kinky! Jag skyndar mig!!!!

Duschar av mig snabbare än någonsin förut och föreställer mig hur maken samtidigt ställer i ordning ett sovrum med tända ljus, massageoljor och romantisk bakgrundsmusik.
Men när jag kommer ut från badrummet (naken givetvis, här ödslas inte tid med kläder!) så sitter han återigen på soffan, nu ombytt till pyjamasbyxor. På bordet har han ställt i ordning chips, dipp, godis och varsitt glas med iskall Pepsi. Han tittar knappt på mig då han glatt säger;

T: -Gå nu och klä på dig så fredags-mYser vi. Vad vill du se? En komedi eller något på tv?

J: -Men vi skulle ju ha fredags MUS ju!!!

T: -Nää? Men fredags-MYS sa du väl?

J: -NEEEEEEEEEEEJ! MUS!

T: -Ojdå. Då hörde jag fel. Men nu har jag ju endå fixat i ordning här så...? Mys?

J: -Gaaaah, DU ÄLSKAR INTE MIG LÄNGRE! BUHUU, DU ÄR DUM! Vad har du föresten köpt för chips? SOUR-CREAM? MEN JAG VILLE JU HA DILL CHIPS? BUUUHUUU, JAG ÄR OÄLSKAD!!

Här, som vanligt, så börjar jag gestikulera vilt med armarna, stampa med fötterna i golvet så att bilringarna fladdrar i 180. Jag springer överdramatiskt in till sovrummet, slänger mig i sängen och börjar Bu-hua (jag gråter inte utan låter bara Buhu). Min make sitter kvar i soffan med höjda ögonbryn och undrar:

 -Vad...hände?


(Behöver jag ens säga det? )
Just another night at our place!



Kommentarer

Postat av: Anne

Du är underbar! Oj, vilket gott skratt jag fick mig och det behövde jag nu! Har varit så j***a sur på grannarna som väckte oss halv tre och sedan halv fyra. Ha en underbar helg! Kram ♥

2011-02-11 @ 11:55:44
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Postat av: Anonym

Äntligen fredag, så skönt! Eller hur :)

Fin blogg föresten :)

2011-02-11 @ 12:54:54
URL: http://selmamagnussonn.blogg.se/

Postat av: mami

uhuuuuhuuu..fick magknip av skratt!!! du o din penna, ha hunnit sakna detta!!! kraaaaaam, ha en skön fredag!!!

2011-02-11 @ 15:14:40

Postat av: Gguldlock

HAHAHAHAH!

skön blogg du har ;)

2011-02-11 @ 18:30:59
URL: http://gguldlock.blogg.se/

Postat av: NATHALIE - blogg om allt

Haha, man hör det man vill höra.. (;

2011-02-11 @ 20:42:32
URL: http://nnathis.blogg.se/

Postat av: Blondie!:)

HAHAHAHAHA !!!!!:)

2011-02-11 @ 23:25:19

Postat av: prinsessanadia

Men utan detta missförståndet hade du ju inte kunnat skriva en rolig historia om det i bloggen. Allt ont medför något gott ;)

2011-02-12 @ 14:28:48
URL: http://www.prinsessanadia.se

Postat av: Anne

Piia, i fredags pratade jag och Teddybjörnen om hur olika vi kvinnor och män uttrycker oss och då kom jag på din blogg. När han läste den skrattade han så gott. Resten av helgen lät det så här: "ska vi ha mys eller mus?" som sedan följdes av skratt från oss båda. Han var så glad för att jag lät honom läsa... Så ett stort tack från oss båda för många härliga skratt! Älskar dig! Kram ♥

2011-02-14 @ 10:41:14
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback