Jag vill inte vara den...

2012-07-15 @ 11:33:11
...som gnäller HELA JÄVLA TIDEN, Meeen..... Jag är alldeles för fet, obekväm, svettig, klibbig, öm, trött och slutkörd för att orka vara något annat än en gnällkärring.

Jag längtar efter friheten som en ogravid kropp innebär. Tänk att kunna sova på mage! Att kunna böja sig ner utan att det ska ta halva dagen! Att kunna springa, träna och promenera på riktigt utan att vagga som en anka och flåsa som en hund som är instängd i timmar i en het bil. (Träning för mig nu är att resa mig upp från liggande läge, tar på krafterna nå jävulskt.) Tänk att få känna sig sexig igen! Nu känner jag mig inte allt för porrig om jag skulle få för mig att försöka åma mig likt en strippa på golvet för min make... neeej, det är inte sexigt för fem öre för om jag väl är nere på golvet, ja då får jag ont i knäna, magen och ryggen och så tar jag mig inte upp utan hjälp och det hela slutar med att jag sitter där och snyftar och lider och maken får komma till undsättning och rädda sin strandsatta val till fru. Nope, sexy sexy time är ju bara att glömma. En valross i gravidtrosor som slutar strax under armhålorna och amningsbehå och finnigt fejs och lynnigt humör ÄR-INTE-SEXIGT! Verkligen inte.

Ja... jag längtar efter en oöm, ogravid kropp. Men framför allt så längtar jag efter att få krama om mitt barn. Jag är så nyfiken på den lill* krabaten som bor inuti mig att jag snart blir galen!

För... Jag vill inte vara den som gnäller HELA JÄVLA TIDEN.... Meeen.... Jag är alldeles för fet, obekväm, svettig, klibbig, öm, trött och slutkörd för att orka vara något annat än en gnällkärring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback