Tystnad tack, "Storbloggaren" talar

2012-07-17 @ 13:30:35
Med tanke på hur lite jag har bloggat det här året så är "storbloggaren", efter de senaste dagarna, en passande beskrivning på mig. Igår blev det hela TVÅ inlägg! Wow. Det är hur mycket som helst ju. 

Anledningen till min plötsliga skrivlust är att jag har en Facebookfri vecka. "Varför i allsin dar har du det för"?, frågar många... nå, det är för att ta bort det sista beroendet (läs: nöjet!) som jag har i mitt liv. Jag får inte dricka, inte snusa/röka, inte sexa som ett vilddjur, inte äta socker och inte får jag heller "extreem sporta" dvs, hoppa fallskärm, åka vattenskidor, djuphavsdyka, åka karuseller eller träna som ett psyko... Jag får med andra ord inte göra någonting som kan tänkas ge mig kickar eller rus, så varför inte då också ta bort det sista nöjet som jag har -Skvaller!!??

Men då jag har en konstig tro om att hela världen verkligen vill veta vad jag har ätit idag, var jag har varit, vem jag är arg på just idag, vad jag tänker, hur min avföring ser ut och annat smått & gott, så måste jag endå kunna nå ut till folk med detaljer om mitt liv som de inte har ett minsta intresse av att få veta. Det är inprogramerat i mitt DNA att tro att jag är så intressant att världen skulle gå under om jag inte pratade på om mig själv.
(Narcissistisk much?!) Därav återupplivandet av bloggen.

Nåväl. Det var de tankarna jag ville dela med mig av denna "morgon". Nu ska jag åka iväg till minigolfbanan och titta på när de andra spelar. 

Ajöken. 

Kommentarer

Postat av: Stina

Tycker att din blogg och dina fb uppdateringar är underbara. Vill höra mer från dig Piia!!!

2012-07-18 @ 14:35:33
URL: http://lillstinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback