Jag "måste" ingenting

2012-07-27 @ 15:18:44
Jag är trött idag. Men vad gör det? Jag får ju vila och sova hur mycket jag vill.

Jag har ont i tuttarna. Men vad gör det? Det betyder ju att jag producerar mjölk till mitt barn.

Jag har förvärkar som gör ont. Men vad gör det? Det innebär ju att livmodern tränar upp sig inför födsel.

Jag har ont i revbenen. Men vad gör det? Det betyder ju att baby sparkar och mår bra i magen.

Jag har inga måsten just nu. Jag har inga krav just nu. Jag kan njuta av att bara vara. Och att bara vara JAG. Jag kan sitta en hel dag i min fåtölj och vila, det gör ingenting. Jag har ingen annanstans som jag måste vara.
Just nu så njuter jag av att ha ett kravlöst liv.

Inga måsten, inga krav, inga tvång och inga "jag borde" som jag inte kan ignorera.

Snart förändras livet. Jag kommer att få ta ansvar över ett litet liv, som jag måste (och givetvis VILL) ta hand om. Men just så är det bara jag. Och jag njuter av en kravlös tillvaro.

Livet är gott. Och godare kommer det att bli inom en snar framtid.

Var skede i livet har sin charm.

Jag mår bra.


Jag är trött idag. Men vad gör det? Jag får ju vila och sova hur mycket jag vill.

Jag har inga måste och det känns.... fint.


Kommentarer

Postat av: mami

så fint!!!!! och så rätt<3

2012-07-27 @ 17:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback