Delad ekonomi, delad mat?

2010-03-16 @ 21:22:23
Jag och tomi är vad bror min kallar för ett "modernt" par. Inte menat klädmässigt eller så... Utan mer för att vi har båda varsin bil som vi betalar för själva, En dator var , vi har delad ekonomi, han har sina pengar och jag har mina. Sen så finns det ju självklart saker som vi betalar tillsammans. Hyra, el, eventuella nya möbler och resorna som vi gör. Det tycker jag är en bra lösning för oss. Jag vill känna att jag har mina egna pengar som jag efter eget samvete gör vad jag vill med (så som jag ibland gör av med pengar på onödiga saker så är det bäst så också!).

Men... Sen så har vi upptäckt på senare tid att vi även har delad mat! Vi äter nästan aldrig samma mat. Dels för att vi jobbar så olika tider och dels för att vi nästan aldrig är sugna på samma sak. Så han köper sin egen mat (oftast korv eller ärtsoppa -Blä!) och jag köper min (oftast morotsbiffar och vegfärs -Blä!).

Idag så var jag så spyless på vegbiffar att jag bara var tvungen att få mig en flottig grillkorv. Så... Jag frågade Tomi om jag fick "låna" en korv av han. Han gick till kylen och räknade att korvarna skulle räcka och gav mig lov till att ta en av dem. Då slog det oss båda hur knäppa vi egentligen är! Vi är sambosar och "lånar" mat av varandra! Han frågade mig samma sak här om dagen... om han fick "låna" en vegschnizel av mig. 

ha ha. Det är rätt knasigt faktiskt. Men då har jag aldrig påstått att vi är som alla andra heller. Månne om vi kanske borde börja skriva våra namn på allt i kylen så att vi vet vad som är vems?!

Det är nog rätt bra endå att vi har "date night" lite då och då. Så att även vi möts vid matbordet ibland.

Delad ekonomi, delad mat -Thats the way it is!



(Tack mami & papa för att jag får låna skidorna och att ni orkade komma förbi med dem idag!)


Kommentarer

Postat av: mami

oh gud vad pappa o jag har skrattat till din blogg idag...allt som du skriver är ju sant! och det har vi lärt oss också...det har liksom smittats!!! Är vi hos er o öppnar kylskåpet så kommer frågan först: kan jag ta lite av det här eller är det TomTomis...törs jag dricka lite av det här Piia??? etc. MEN..är ni hos oss...joo då är det fritt fram att båda tömmer alla våra skåpen,hih.... t.o.m Rajsan (hunden) sa en gång att varför åt Tomi hela min falukorv..och Valkyria (katten) såg snett på er en gång när ni tömde "hennes" gräddflaska på plättor...hihiiii

2010-03-17 @ 11:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback