Du får välja, men jag väljer åt dig!

2010-02-03 @ 21:25:06

I början av nästa månad så fyller min käre sambo jämt. 40 har jag för mig att det var... Eller vänta nu... 80-90 till 00 plus 10 (räknar på fingrar och tår). Nej ursäkta mig, 30 blir det ju! (hihi, förlåt tompa, kunde ej låta bli!) Så det är ju självklart att han väljer vad han vill att vi gör då och vart vi ska åka. Men som alltid, så skenar jag iväg med MINA ideér och fantasier. Tanken först var att vi skulle på en fotbollsresa till England.

Tomi: Jag har räknat lite, och det blir så förbannat dyrt att åka till england. Sen så kan jag inte vara ledig så länge.

Jag: Jaha. Men då blir det New York då alltså? (mitt I-really-want-to-go-there ställe.)

T: Alltså nej Piia, det blir ännu mycket dyrare än England!

J: Hmmpff... Okej då, 2 veckor i thailand, Fine, jag får väl gå med på det då!

T: Men hallå nu, 1 -Det kostar ännu mer och 2- Jag kan inte vara ledig så länge sa jag ju nyss!

J: Men vad ska vi då göra? Las Vegas? Island eller Japan får du välja mellan då.

T: Var det inte jag som skulle få bestämma? Någonting REALISTISKT dessutom!!

J: Jaaajaaa. (hänger läpp) Vart vill Duuuuuu åka då?

T: En kryssning känns ju inte så dumt faktiskt.

J: Men hur exotiskt är det då på en skala från 1-10??

T: Vem har sagt någonting om exotiskt? Nått roligt vill jag ha och kryssning är roligt.

J: Mmm... Du har rätt. (ser sårad ut)

T: Du vet att du gillar det, du bara skenar iväg för skenadets skull nu Piia.

J: Förlåt bejbis..... Kryssning, svappavaara, jukkasjärvi eller vad som helst blir bra så länge du är nöjd hjärtat.

T: Tack gumman.

J: Ingen orak. Jag är rätt osjälvisk ibland.

T: ha ha ha ha, ja du är allt bra snäll ibland!



Utan tomi så hade jag nog varit på månen vid det här laget. Jag har en tendens att sväva iväg ibland....


Kommentarer

Postat av: Anne

Din blogg är ju bara för härlig! Jag försöker hinna läsa den varje dag, missar jag ngn gång läser jag ikapp. Idag skrattade jag gott (och det behövde jag): utan Tomi hade du nog hunnit med alla länder och planeter! Du är underbar = den Piia jag alltid älskat. Sköt om dig OCH Tomtom! Stor kram fylld med kärlek.

2010-02-03 @ 22:14:02

Postat av: mami

no niin...och just den kvällen sitter jag o lyssnar Elvis!!!! annars skulle jag velat med till en kryssning! har planerat det länge: Heidi, Kristina, Leena, du o jag!!!!!kram

2010-02-03 @ 23:13:51

Postat av: JohnJohn

Ni skulle bara våga åka till NYC utan mig!!!

Behöver jag säga mer ;-P

2010-02-03 @ 23:27:37

Postat av: malin

Vi följer på kryssning och firar tompis SEN UTLANDET I SOMMAR all inclusive jag har inte provat det ännu hihi:)

2010-02-04 @ 17:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback