Kalla mig tråkig, übertråkig

2010-04-11 @ 10:10:00

Antingen så jobbar jag eller så är jag ledig (Nähä?!). Och när jag väl jobbar så är det också allt som ryms på dagschemat, även om det är helg. När jag kommer hem efter en dag på arbetet och slår mig ned i soffan så är det kört! Jag blir kvar där resten av kvällen, helt oförmögen att ta mig upp. Hur mycket jag än skulle vilja hitta på någonting så tar jag mig helt enkelt inte upp från soffan, till badrummet för att fräsha till mig litegrand och sedan gå ut från lägenheten och möta världen. Jag orkar helt enkelt inte.

Nej, har jag väl satt mig ner på soffan så blir jag kvar där. Antingen så jobbar jag eller så är jag ledig. och när jag väl jobbar så stänger jag av omvärlden totalt. Är jag ledig så kan jag kanske vara social och kul men när jag jobbar så är jag tråkig, slö och lat. Det är on eller off för mig, antingen eller, inget mellanläge här liksom. Inget -snabb-kaffe-hos-grannen-uppdatera-senaste-skvallret-gå-hem eller nattliga roadtrip äventyr runtomkring norrbotten här inte. Jobbar jag så är jag tråkig. Übertråkig.

Igår så slog det mig plötsligt, jag jobbar ju fan SEX dagar i veckan, så när hinner jag vara social och kul egentligen?! Aldrig!!
GAAAAAAAAAAAAAH, jag har blivit den typ av människa som jag annars brukar håna (med en nypa salt kära folk, med en nypa salt!) , EN SVENSSON! Nästan lika bra att skaffa barn, hus, skoter, miljonlån, grannar som man bråkar över tomtgränsen med, båt, sommarstuga och en prenumeration av icakuriren!

Men det är inte jag! Jag vill vara spontan och social igen! Jag är i desperat behov av hjälp! Jag lovade mig själv att aldrig "växa upp" och det vill jag hålla! Nooooooooooooooo (Gör en "ensam hemma", slår händerna om kinderna och skriker),jag har förvandlats utan att jag har märkt det!!

Nu jävlar ska här impulsflyttas till stockholm, jag ska bo i min bil, köra till Asien, bestiga Mount Everest och ro en eka jorden runt och skaffa nya vänner vid varje hamn!


Ni ska ej längre kalla mig tråkig, -übertråkig!
You shall call me by my new name, Fri-Go-lit!


Kommentarer

Postat av: mami

jag har TRÅKIGT också!!!!...får jag bo i baksäter av din bil där i stora världen, snälla???? kram för dagen...

2010-04-11 @ 11:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback