God Jul!

2009-12-24 @ 07:48:28
Det är visst julafton. Är det inte meningen att man  då automatiskt ska känna sig sådär jätte myspysig och harmonisk? Jag gör inte det... och jag har NOLL julkänsla! Men det är nog för att vi fortfarande är hemma. Vi har inte ens fått upp jul pyntet iår! Varken tid eller intresse har vi haft så mycket av.

Men juleron infinner sig när man kommer hem till mamma och pappa i Töre skulle jag tro. Där brukar det alltid vara så himla juligt, pyntat fint och en härlig doft av jul. Det tror jag starkt på. Om inte det, så blir man ju glad av att se ungarna och hur de gläds så julen. Dock så har min lilla brorsdotter (3 år) brytit nyckelbenet så det kommer att vara lite jobbigare för henne att öppna presenter! Huja, stackars liten!

Jag jobbar idag. 9-14. Mysigt. (jo faktiskt, jag är seriöst inte ironsik nu! (inte nu heller!)) Jag har bara varit ledig en endaste julafton sedan jag var 17 år så för mig har det blivit en tradition att göra det. Det är alltid så tyst och lugnt att jobba julafton.

Så, nu måste jag göra mig iordning för avfärd. Packa måste hinna göras också.

Yeah btw, jag var och klippte mig igår (halleluja, äntligen!)och hon plattade mitt hår! Jag blev så nöjd så.





(jepp, nya glasögon. Ett av två nya par.)


Så, ha nu en riktigt god jul allihopa! Ät er tjocka och hoppas att ni får allt som ni har önskar er.



Mycket kärlek / Piiano

Kommentarer

Postat av: mami

Tack för en underbar julafton!!!Fast vi var så MÅNGA!!!och det var trångt...så gud att det var mysigt, varmt, barnens glädje, god mat, spel,hih..fast jag vann....och skönt när alla barn och svärson och svärdotter somnade till slut!!!då fick VI egen tid: mamma,pappa o barn!!! När åker vi fyra till värmen igen....det är sååååååå mysigt när vi är tillsammans som grundfamiljen fast jag älskar mina barnbarn och eran respektiva, men ändå...Pasi o du blir så härligt barnsliga när det finns bara vi fyra så pappa och jag känner att ni är under 10-åriga igen/nu sover ni alla och jag lyssnar musik...kram. Pst. glöm inte önska "städhjälp" i god tid till nästa jul...ev. som födelsedagspresent!

2009-12-25 @ 08:20:10

Postat av: mami

Tack för en underbar julafton!!!Fast vi var så MÅNGA!!!och det var trångt...så gud att det var mysigt, varmt, barnens glädje, god mat, spel,hih..fast jag vann....och skönt när alla barn och svärson och svärdotter somnade till slut!!!då fick VI egen tid: mamma,pappa o barn!!! När åker vi fyra till värmen igen....det är sååååååå mysigt när vi är tillsammans som grundfamiljen fast jag älskar mina barnbarn och eran respektiva, men ändå...Pasi o du blir så härligt barnsliga när det finns bara vi fyra så pappa och jag känner att ni är under 10-åriga igen/nu sover ni alla och jag lyssnar musik...kram. Pst. glöm inte önska "städhjälp" i god tid till nästa jul...ev. som födelsedagspresent!

2009-12-25 @ 08:31:49

Postat av: mami

Tack för en underbar julafton!!!Fast vi var så MÅNGA!!!och det var trångt...så gud att det var mysigt, varmt, barnens glädje, god mat, spel,hih..fast jag vann....och skönt när alla barn och svärson och svärdotter somnade till slut!!!då fick VI egen tid: mamma,pappa o barn!!! När åker vi fyra till värmen igen....det är sååååååå mysigt när vi är tillsammans som grundfamiljen fast jag älskar mina barnbarn och eran respektiva, men ändå...Pasi o du blir så härligt barnsliga när det finns bara vi fyra så pappa och jag känner att ni är under 10-åriga igen/nu sover ni alla och jag lyssnar musik...kram. Pst. glöm inte önska "städhjälp" i god tid till nästa jul...ev. som födelsedagspresent!

2009-12-25 @ 08:36:14

Postat av: mami

2009-12-25 @ 08:47:15

Postat av: mami

Jag har något fel på min data...igen, text till din sida kommer flera gånger om...no joo glömde nämna att du är snygg!!!upptäckte håret i kväll flera gånger...och var avundsjuk, jag vill ha oxå så fint hår...<<<<<<<<<<

2009-12-25 @ 08:58:29

Postat av: Anne

Piia, va fin du är i håret och glasögonen är jättesnyggga! Mysigt att ni var i Töre allihop, tänkte på er ofta. God fortsättning på julen. Stor, varm julkram med kärlek!

2009-12-25 @ 19:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback