Underbara fredag, underbara liv

2012-03-23 @ 07:53:53
What? Lever hon? Skriver hon? Ja, jag är lika förvånad som ni är.
Jag trodde mig ha lagt ner "piiano" helt och hållet men plötsligt, och som från ingenstans, så fick jag plötsligt en enorm lust att skriva ett litet inlägg. Så, hej "piiano" och hej ni som läser.

Låter kanske som en klyscha när jag säger det, men livet är verkligen så perfekt som det bara kan vara just nu. Jag har gått upp i vikt sedan jag slutade snusa i september. Jag har gått upp massor i vikt. Men inte enbart pg.a nikotinbristen, utan också för att jag är med barn.
Äntligen! Som jag och maken har längtat och väntat.
Det är verkligen ingen hemlighet att vi har försökt att bli med barn väldigt länge. Det gick t.om så långt att vi fick tid till en provrörsbefruktning. Vi var ner till umeå och pratade med läkaren och jag skulle därefter börja med en hormonbehandling nästa gång jag fick mens. Den mensen har fortfarande inte börjat ännu. Jag blev med barn på naturlig väg precis före!

Det känns så klart otroligt underbart, även om jag nojar mig och känner efter alldeles för mycket och tror att minsta lilla gas i magen är ett tecken på att någonting är fel. Jag ska försöka slappna av så att jag får njuta av varje minut av denna härliga tid. För härlig har den varit, förutom några skrämselförsök från baby med blödningar och kramper, jag har sluppit spya och illamående.

Jag är nu i vecka 17... eller 18... eller 19. Nä, jag är inte riktigt säker och vi får leva med ovissheten i 3 veckor till då det är tid för ultraljud. Längtar.

Så. Det var det inlägget. Tänk att jag och Tomi ska bli föräldrar! Hur underbart, skrämmande och härligt är inte det?!

Ha en underbar fredag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Härligt!!!!

2012-03-23 @ 08:18:07

Postat av: Anne

Härligt att du skriver igen! Har verkligen saknat att läsa din blogg... Jag är så glad för er skull! Tänk, till hösten är min lilla Piia mamma och Tomi pappa! Ni kommer att bli underbara föräldrar. Kramar i massor♥

2012-03-23 @ 08:59:27

Postat av: Stina

Åh vad kul att du skriver och ännu roligare att ni är med barn! Är så otroligt glad för eran skull!

2012-03-23 @ 09:24:39
URL: http://lillstinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback