There's 2 sides of every FB-user

2011-06-29 @ 13:13:12

Jag har tänkt på en sak (Håll i hattarna mina damer och herrar, för nu blir det åka av, Finnen har tänkt!), människor ser väldigt sällan ut de gör på sina profilbilder på t.ex facebook. Jag är inget undantag. Jag ser ofta till att 'överdriva' verkligheten en aning när jag ska välja hur jag vill att andra ska se mig som. Att de sedan i verkligheten reagerar på att jag inte ser ut som på bilden det hör ju inte till saken.

Nej nej. Verkligheten som jag ser det, är ju att min profilbild är det enda sanna rätta "jaget".
Givetvis ska ska ansiktet vara så att dubbelhakorna inte syns, ljuset får gärna vara lite halvkasst så att inte pormaskarna syns och sminket ska vara jävligt på så att påsarna under ögonen inte existerar.

Men i min värld så ser jag mig själv (kom ihåg att jag oftast talar i ironi) som på en fb-bild. För den bilden som man har på sig själv där, är precis som man ser ut i verkligheten. Mmm. Det är så. Vi klubbar på det.

Så här har jag framställt mig på fejjan:



Men verkligheten (det vill säga en bild tagen med någon annans värdelösa kamera, som det självklart är något fel på, för med min kamera så ser jag ju inte ut såhär!) säger något annat:



 


Intressant hur det kan skilja sig en aning från facebookbild och verklighet!

Have a nice day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback