Good guy vs bad guy

2011-01-28 @ 11:24:41

Jag har dejtat nog mycket i mitt 28 åriga liv för att ha testat på många olika typer av killar. Allt från blyga nördar som blir generade av att se trosor på Lindex, till hårdhudade badguys som inte skulle kunna vara trogna om deras liv så hängde på det. Och alla de olika sorterna där emellan. Jag har sett mig omkring nog mycket för att veta vad jag sökte efter. För mig så var det en självklarhet att slå mig till ro med en snäll kille som har respekt för kvinnor. En dålig kille gifter man sig helt enkelt inte med. De leker man av sig sina vilda år med. Jag tycker mig ha så pass mycket erfarenhet att jag på 3 mils avstånd kan "lukta" mig till "badguys" och de intresserar mig inte för fem öre längre.
Och att det verkar finnas mer skithögar än diamanter där ute kan nog många tjejer hålla med om. Söker man efter dem så hittar man dem sällan/aldrig på krogen. Och för det mesta så är det som om de inte finns alls, utan har blivit som uppslukade av jorden. Kanske är det så att fler och fler killar väljer att bli "Bad" än "Good" med tanke på vilken sida de får se av tjejerna. För du beter sig inte likadant mot en Stadig pojkvän som du beter dig mot ett ragg.
Jag ska försöka förklara vad jag menar... Denna sida menar jag att killarna får se av oss tjejer:

Bad Guys: (kortvariga relationer, förälskelser eller one-five night stands)
Tjejen har alltid sina fina, sexiga, dyra och matchande underkläder. Benen och bikinilinjen är alltid perfekt rakade/vaxade. Tjejer bajsar aldrig med dem i närheten. Av någon anledning så är sminket perfekt påsatt och andedräkten fräsh som en blommig äng även om de just har vaknat (Våran hemlighet är att vi kliver upp liiite före dem för att göra oss i ordning och sedan kryper tillbaka ner i sängen). Tjejen klagar sällan om pms, det kan t.om vara så att tjejen inte verkar ha mens överhuvudtaget för detta märker han aldrig av. Hon är alltid pigg, glad och superkåt. Hon klagar inte om han väljer sina vänner, sportkvällar och suparrundor framför henne (The secret? Vi gråter och klagar till våra vänner istället). Helt enkelt så är tjejen perfekt. Tills han ser träffar en annan sådan på krogen... Men varför då inte ha två "perfekta" tjejer? Eller tre... eller när det endå går så bra, varför inte då även en fjärde??

Good Guys: (Långvariga relationer, killar man älskar och gifter sig med)
Tjejen verkar bara äga stora, urtvättade farmorstrosor. Behån och trosan är sällan av samma färg. Hon går ofta hemma utan smink och håret är slarvigt uppsatt i en "Britney Spears" tofs. Benen/bikinilinjen..är det meningen att de ska vara rakade??? Hon kissar med öppen dörr och är inte blyg för att berätta att hon är skitnödig. Kåt verkar vara ett ord som inte hon vet vad det betyder, utan det enda som existerar är gosa, mysa och killa henne i håret/på ryggen. Tjejen verkar ofta ha huvudvärk och andra olika slags krämpor och plågor. Mens verkar hon ha hela tiden och skickar ständigt ut killen för att köpa tamponger och bindor. Pms och humörsvängningar hör till vardagen. Och nåde killen om han skulle välja polarna framför henne mer än vid tillfällen som han har fått dispans för! Sport får heller inte ses på tvn om Desperate-gregs-vampire-home makeover-idol eller vad som helst annat visas just då. Men han är henne trogen. Varför? För att han avgudar henne och skulle aldrig någonsin vilja såra henne!

Bad guys får låna vårat yttre ett tag. Good guys får våra hjärtan för evigt.

Snälla killar gifter man sig med, dåliga killar är bara tidsfördriv.



(Som vanligt så ska mina inlägg tas med en enorm skopa salt)


Kommentarer

Postat av: mami

så solklart text!!!! me like...det här MÅSTE du publicera till flera!!!!

2011-01-28 @ 12:08:31

Postat av: blondie!:)

tack för läsningen, precis vad jag behövde!:)

2011-01-28 @ 12:53:43

Postat av: Therese Nordin

Helt rätt Piia! :) Mitt i prick ;)

2011-01-28 @ 18:54:08

Postat av: Anne

Så himla bra! Kram vännen ♥

2011-01-29 @ 10:36:34
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Postat av: Chantal

helt klokren text! :)

2011-01-29 @ 13:19:58
URL: http://silverdam.blogg.se/

Postat av: Angelika

2011-01-29 @ 15:07:47
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Postat av: sanna

din blogg är nog ganska så bäst :D

2011-01-29 @ 17:51:20
URL: http://ssaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback