Frustrerad....

2011-01-14 @ 11:16:39
Jag har ingen bra dag idag. Jag är så frutansvärt frustrerad över att jag inte blir med barn... Jag orkar snart inte mer utan kommer att bryta ihop på riktigt känns det som. Och jag är så leds på alla dåliga "pepptalks" som folk ska dela med sig av. "-Nämen, det är ju bara att knulla så blir det barn ju." (Wow, vilket geni du är!) "-Du mååååste slappna aaaaaav och tänka på annaaaat" (Jo, och hur f-n tror ni att det ska gå till? Det går ju för fan inte att tänka på annat!!) "-Men ååå kära lilla du, så bråttom är det väl inte ännu? Jaaaaag var typ 40 när jag fick mitt första barn. koncentrera dig på karriären istället" (jo tjena, vilken karriär? Jag jobbar för mycket som det är nu och jag har då ingen karriär..Nu trackar du mig för att jag är dum också?!.) Eller tvärtom "-Ojdå... har du inga barn ÄN? och du är..? 27?!?!? Men shit, du börjar ju närma dig deadline, man vill ju inte vara fö-ör gammal innan man får alla sina 63 barn, jag skulle aldrig kunna vänta sådär länge som du, huja. Du borde nog stressa på lite" (Ja, jag har fått höra detta mer än en gång och sådana gånger så är det verkligen tur att vi i sverige inte får bära vapen på oss.)
"-Jahaja, ni är ett sådant där själviskt par som bara tänker på er själva. Passar inte barn in i eeeeran fiiiina livstil? Hur kan man resa sådär mycket, jag skulle aldrig göra det. Jag har inte varit utanför Sverige någonsin och seeee så bra jag har haft det..." (jadi, jadi jada blaha blaha blahaaaa)

Jag skojar inte (överdriver kanske aningen med ålder och antal barn), precis såhär okänsliga kan människor vara. Jag vet redan att jag är en värdelös kvinna som inte ens kan bli med barn, jag vet det utan att andra påpekar det för mig. Viljan att skaffa barn har inte någonting med ålder att göra. Vissa är "natural born mothers" redan i ung ålder medans andra, tar en tid på sig att komma fram dit... Man ska väl inte skaffa barn förrän man är redo för det?!
Förstår bara inte hur vissa kan vara så fittiga. Jag har det nog jobbigt som det är och ingen verkar förstå vad jag går igenom...

De enda som jag vill bli "peppad" är folk som förstår hur jag mår, som har gått igenom samma sak själva eller såndana som bara vill en väl. Alla otrevliga, elaka besserwissrar får gärna hålla käften!

Jag vill bara bort ifrån allt just nu...

Kommentarer

Postat av: Anne

Älskade Piia, bry dig inte om vad andra tycker och tänker! Låt det gå in genom det ena örat och ut genom det andra...Du är INTE värdelös, Du är en av de värdefullaste människorna jag känner! Älskar Dig, det vet du! Stor kram

2011-01-14 @ 12:00:41
URL: http://anne-lillamy.blogspot.com/

Postat av: Danne

Du är inte värdelös piia. Det kommer å gå bra det här,kämpa på ni bara för nån gång hittar den lilla simmaren äggen. Håller tummarna för er.

2011-01-14 @ 12:30:54

Postat av: Maria

Känns ju som att jag inte ska uttala mig, som lyckats få tre friska fina barn, MEN, innan jag blev gravid med äldsta (Moa) så försökte vi ganska länge (eller knappt ett år men det kändes ju som en evighet då!) och jag vet hur hopplöst det känns månad efter månad när inget händer :( Antar att du redan testat sånt som att äta folsyra, använda ägglossningstester osv. Hoppas att det blir eran tur snart!



Jag blev less till slut. "Alla" sa att jag skulle koppla bort det och inte tänka så mkt på det, vilket ju är omöjligt. Till slut blev jag så less så jag gav upp och sa att jag inte skulle ha någon jävla unge. Så blev jag gravid, kanske det funkar att "släppa det" men som sagt, hur j*kla lätt är det?!

2011-01-14 @ 15:12:59
URL: http://meandmythreekids.blogg.se/

Postat av: ebba

fin blogg! :)

2011-01-14 @ 18:20:02
URL: http://www.ecem.devote.se

Postat av: mami

kram, älskar dig....

2011-01-14 @ 20:09:50

Postat av: Blondie!:)

Du är bäst!!!! Och som jag säger hela tiden, när ni minst anar det så får ni en överraskande nyhet!:)

2011-01-14 @ 22:55:05

Postat av: Barnens Hjältar

Jag är verkligen ledsen att du får uppleva skiten. Min fördom om att man aldrig säger elaka saker till människor som inte får barn eller har ett barn försvann där. Jag har gnällt en del på alla som klagar på oss som har många barn.

Önskar dig all lycka till och hoppas att det händer snart! Ta hand om dig och tveka inte att sparka idioterna i röven, det är halt ute nu då kan vad som helst hända med förrymda fötter :-)

2011-01-15 @ 08:08:59
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Postat av: Alda

Min moster är 37 och fortfarande inga barn, hon och hennes man vill så gärna ha, men jag förstår. och jag förstår varför du blir irriterad över att alla snackar<3

2011-01-16 @ 00:10:37
URL: http://aldakaradolami.blogg.se/

Postat av: Anton Svensson

En blogg om mode , träning och min vardag kika in ! http://mrcarlanton.blogg.se

2011-01-16 @ 11:02:56
URL: http://mrcarlanton.blogg.se/

Postat av: tobbs

kika gärna in på min blogg :)

2011-01-16 @ 22:46:46
URL: http://tobbs.se

Postat av: Johanna

Anmäl dig till veckans blogg! :D



En blogg om sex, kärlek, vardag, tankar och tips! Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! :D

2011-01-17 @ 07:55:27
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback