Ikea köttbullar är kärlek

2010-09-13 @ 12:30:36
Varför är det alltid så att när jag bestämmer mig för att shoppa utan att bry mig om priser whatsoever, så slutar det med att jag inte hittar någonting som jag vill ha... Medans om jag skulle vara pank så kan man ge sig banne på att jag hittar ALLT! Saker som jag verkligen MÅSTE ha och inte kan ÖVERLEVA utan!! Sen när jag har pengar igen så minns jag helt plötsligt inte vad det var jag som jag så desperat "behöver" längre..... Konstigt det där.

Vi var till Ikea igår och handlade lite krimskrams. Första gången i mitt liv som jag är till ikea och INTE äter köttbullar!! Ja, ni läste rätt, jag åt INGA köttbullar. Men bli nu inte rädda, världen kommer inte att gå under och himlen kommer inte att brinna. Det var bara för att jag hade ätit hos mamma bara en halvtimme innan. Men skumt kändes det då jag är allmänt känd som Ms Ikea-meatball-lover-nr1.

På vägen hem så stannade vi hos mor igen och spelade kort och åt. Bullar, mjölk, paj och allt sånt som en Nousiainens mage INTE klarar av. Och så hade Tomi och mamma mage (hihi) nog att klaga på mig för att min bakdel började komponera bethovens 5e symfoni konsert. Visst, senapsgas kanske är mer behagligt att lukta på än mina fisar, men det var ju inte jag som hade bakat bullarna så jag tycker att jag är utan skuld för att min mage demostrerar.

Dock så tycke jag kanske en aning synd om min sambo i bilen påväg hem från Töre.... Vi höll på att åka av vägen ett par, tre gånger då kvävningen var nära för chauffören. Stackars tomi vad han får stå ut med ibland.

Men som sagt, inte mitt fel! (alltid lättare att skylla på andra)

Kommentarer

Postat av: mami

hah hah...tar skulden ang. bakandet men INTE antal bullar (typ 20 st) som du stoppade i dig;)...förresten har fått fortsätta att vädra här hemma efter ditt besök/ Love you...ha en underbar dag!!!

2010-09-13 @ 12:56:33

Postat av: R # B 3 R T (Caydens.blogg.se)

Hejhej! Gillar din blogg tycker att du blandar ut texterna bra och har fina bilder. Keep on working!:) Allt fint med dig annars då? :)



Ha en fin dag!

2010-09-13 @ 17:01:19
URL: http://caydens.blogg.se/

Postat av: Monika

Så är det alltid, har man inga pengar så hittar man hur mycke som helst o köpa! =)

2010-09-15 @ 08:04:28
URL: http://monckan.blogg.se/

Postat av: "novala"

Kolla gärna min blogg! :D Jag hade blivit väldigt glad för jag har jämt dålig statistik.....(det pågår två olika tävlingar nu också)



Tack på förhand!

2010-09-15 @ 14:40:12
URL: http://novala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback