An...das?

2010-11-15 @ 20:25:37
Körde just ett Yoga pass. För första gånger på... några månader. Jag kände mig rörlig som en stelkrampsspruta, klumpig som en full giraff, graciös som Ronny och Ragge på en nobelmiddag (G-hänget hade jag också fått till) och andas... Det verkade jag ha glömt bort totalt hur man gör. In....ut...in...ut. Låter enkelt på papper men i verkligenheten så är det inte lika lätt. Istället för att andas Yoga elegant så tjockisflåsade jag som en 250 kilos Marabou chokladsmakare som promenerat lite för fort från soffan till ytterdörren för att möta pizzabagaren som levererar en familjepizza for one. Jag lät allt annat än den sex(pack)iga yoga damen som jag en gång har varit (Schh, tyst med er!). Med flytt, semester och bröllop så har jag istället förvandlats till en liten heffaklumpfru med bilringar över,på och under magen. Men må så vara -Jag är ju trots allt gift!

Sexig yoga dam eller kesolårstant, jag har en ring på fingret, alltså får jag från och med nu se ut hur jag vill. Aldrig mer en diet, aldrig mer svettiga träningspass -om jag inte själv känner för det, bara för skojs skull-.

Jag kommer att äta vad jag vill, när jag vill. Jag ska njuta och inte plåga mig själv mer.
(Bra att jag själv nu fattar det min make har försökt säga till mig i snart 7 år)

Min saga slutar med; -Och så levde hon tjock och lycklig i alla sina dar!


Kommentarer

Postat av: mami

härligt att läsa din text igen...Fru Piia/kram

2010-11-15 @ 20:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback