Vi är hjärntvättade

2010-05-06 @ 13:50:12
Jag har upptäckt en konspiration. Jag har knäckt koden. Jag är dem på spåren. Jag vet vad de vill.
Inte konstigt att vi kvinnor är som vi är. Inte konstigt att vi kvinnor hela tiden måste behaga och krypa för andra (män) istället för tvärtom. Det är inte konstigt alls att det är så, för från det att vi är små så blir vi ju uppfostrade till att tro att det ska vara så! Inte nödvändigtvis av våra föräldrar utan av -DISNEY! Vi har blivit fullständigt hjärtvättade av dem till att tro att vi ska vara det svagare könet som ska avsky andra av samma kön som oss själva!
Jag ska försöka förklara vad jag menar.

Film:

Skönheten och odjuret.

Lär oss att: Vi ska kära ner och låta oss fängslas av monster som behandlar oss illa. För han kan ju KANSKE gå att förvandla till en prins!

Törnrosa.
Lär oss att: om vi blir störda mitt i våran sömn av en prins som hånglar upp en så ska vi på en gång vara villiga att ställa upp på äktenskapliga plikter! Hångel = Vi ska vara tacksamma och älska dem i all evighet!

Askungen.
Lär oss att:
Om vi bara städar vårat hem bra nog och är tillräckligt duktiga hemmafruar så kommer vi att bli belönade med en prins som vi får skor av!

Lilla sjöjungfrun.
Lär oss att:
Om våran föredetta prins ska gifta sig med någon annan så är hon givetvis en sjöhäxa och det är våran plikt att försöka ta tillbaka prinsen ifrån denne!

Snövit.
Lär oss att: Om en tjej är snyggare än dig så ska du hata henne och det är okej att försöka förgifta henne! ([Tolkning, snacka skit om?])

Shrek.
Lär oss att:
Tjocka tjejer får bara oattraktiva träsktroll, medans tjocka killar kan få en prinsessa.


Ser ni? I told you so. Jag är dem på spåren!

För min egen del så har jag blivit mer påverkad av Astrid Lindgren än Disney.
Närmare bestämt Pippi. Hon har lärt mig att om jag bara skiter i att städa hemma, klär mig som en luffare och hoppar på möbler & klättrar på väggarna så kommer jag att bli belönad med ett eget hus, styrka nog till att lyfta hästar, goda vänner, kryssningar på de 7 haven och en kappsäck full av guldpengar!


Så... jag vägrar att vara som Disney vill ha oss tjejer och just därför...

...Så skiter jag i att tvätta fönstrena idag och gör något roligt istället!!



(Grattis käre mamma på födelsedagen!)

Kommentarer

Postat av: Anne

Du är bara för härlig! Det där är ju mitt i prick! Kram

2010-05-06 @ 14:03:43

Postat av: Nilla

Haha! Har faktiskt tänkt lite i de banorna själv! :)

2010-05-06 @ 17:04:46
URL: http://samething.blogg.se/

Postat av: mami

älskar dig oerhört mycket...du är mitt allt o jag hoppas att du förstår det någon dag!!! Piia, sluta aldrig skriva...du kan ge oss så mycket med ditt skrivande/kram

2010-05-06 @ 18:12:56

Postat av: Milo

Hahaha, det där var bara underbart!

2010-05-06 @ 18:15:35

Postat av: Anonym

Utrolig fin blogg du hadde! kommenter gjerne tilbkae på www.tiiinkerbell.blogg.no



hvor finner du alle html koder foressten?

2010-05-08 @ 13:40:40

Postat av: cicci

haha.... det va fan bra skrivet....

2010-05-09 @ 10:03:42

Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Haha spot on!

2010-05-09 @ 20:15:34
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Postat av: jessica jones

underbart inlägg!

2010-05-10 @ 13:06:01
URL: http://www.cherryfuck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback