Det drar mellan öronen

2010-05-04 @ 21:59:43
Idag har jag varit en riktig hurtbulle (och inte bara en bulle som alla andra dagar)! Imorse så lockade solen mig att lämna lägenheten och bege mig ut på en härlig vårpromenad. Jag vandrade runt på universitetsområdet och tog även en liten runda förbi ankdammen och såg att ankorna äntligen har återvänt. Denna anka som jag fotade såg dock inte allt för nöjd ut med att isen fortfarande låg kvar på sina ställen...



Men det lär väl inte dröja allt för länge nu innan det är helt isfritt. Hoppas jag.

Sen så var det så vindstilla att jag bestämde mig för att idag skulle bli dagen då jag äntligen tar cykeln till jobbet! Så det gjorde jag också... När jag kommit så pass långt att det var försent att vända om, ja då jävlar så började det blåsa! Håret stod åt alla håll, jag tjockisflåsade som f-n och det kändes som om vinden blåste igenom öronen. Korsdrag i skallen så att säga. Det kan nog kanske vara bra att vädra ur huvudet ibland också.

Sen så cyklade jag ju givetvis hem också efter jobbet trots att mina ben, armar och mitt arsle skrek efter att ringa efter bilskjuts. Men jag gjorde det. Duktig flicka. (klappar mig själv på huvudet)

Men att man hinner glömma bort att det krävs kondition till att cykla, när man alltid kör bil.


Nåväl. Topgear nu med lite kvällsfika och sedan kommer jag att somna så gott, så gott.



Kommentarer

Postat av: Tilda

Du får bli beroende! ;)

2010-05-04 @ 22:12:01
URL: http://tildaforsgren.se

Postat av: Anonym

har frågestund på bloggen tills idag,

ställ gärna en fråga: http://mewictoria.blogg.se/2010/april/28-april-fragestund.html

2010-05-05 @ 11:19:07
URL: http://mewictoria.blogg.se/

Postat av: mami

vilken fin bild!!! ankan speglas av isen..jätte fin! duktig cyklist...pappa väntade att du ska till idoluttagning!!!? hih

2010-05-05 @ 11:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback