"Kom och ta mig långt härifrån"

2010-03-29 @ 21:33:03
Det kliar i fingrarna. Det kliar nå så fruktansvärt i fingrarna. Det kliar så att jag snart måste kapa av mig alla mina fingrar för att få stopp på det. Jag sitter och surfar bland resesidor (BIG MISTAKE!) och det är såå nära att mina kliande fingrar klickar på "boka resa" knappen av sig själva. Det är så billigt tänker en del av min hjärna, det är så varmt och skönt tänker min kropp, det är så underbart att få komma iväg tänker mitt hjärta, det är så fantastiskt med sol och semester tänker min själ. Men då öppnar den tråkiga, glädjedödande delen av hjärnan sin realistiska käft och påminner om att pengar måste sparas till SEN  -INTE NU! Att det faktiskt är dyrt med charter även om själva resan är billig.

Men jag vill NU! Och jag vill SEN också. En liten resa nu bara och en jätte stor resa i oktober? Det ska väl inte vara omöjligt? Men jo det är omöjligt tycker pessimist logiska delen av huvudet. (Den delen gillar jag inte!)

Nu är jag sur på mig själv och tänker lägga mig i soffan och inte prata mer med mig på resten av den här måndagen. (Nej, jag har aldrig påstått att jag är som man borde vara)

Vad som helst hade dugt nu även den mest sönderturistade stranden med de dyraste solstolarna som även har flest jobbiga försäljare i hela medelhavet! Vad som helst hade varit bra bara det är varmt!


Jag vill ha sol och bad nu -helst igår!


Kommentarer

Postat av: emma

hej!

kikar in & önskar dig en bra dag!

KRAM

2010-03-30 @ 10:21:00
URL: http://emmamariastenius.blogg.se/

Postat av: mami

längtan smittas....vi planerar Kreta/kram

2010-03-30 @ 11:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback